۳ ارز دیجیتال مسموم و آثار مخرب‌شان بر بازار

توکن‌های جعلی یا به عبارتی دیگر مسموم، اثر مخربی بر بازار ارز دیجیتال دارند. گذشته از ضرر هنگفتی که به اندک دارایی سرمایه‌گذاران خرد می‌زنند، دیدگاه منفی را نسبت به این بازار در میان افراد ناآگاه تقویت می‌کنند.

امروز قصد داریم ۳ مورد از مسموم‌ترین توکن‌هایی که در دوره‌ای خاص اثر بدی بر ذهنیت عمومی داشتند را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

ارز دیجیتال SQUID

شاید لقب مسموم‌ترین توکن تاریخ ارزهای دیجیتال را به SQUID داد. سازندگان این توکن با سواستفاده از نام سریال محبوب اسکویید گیم که توسط نتفلیکس منتشر شد، دارایی ۴۱،۰۰۰ کاربر را به سرقت بردند.

این واقعه بی‌اعتمادی وسیعی در آن بازه زمانی بین کاربران تازه‌وارد ارزهای دیجیتال به‌وجود آورد.

توکن HARE

توکن HARE در اوج تب و تاب میم‌کوین‌ها ظاهر شد. این توکن با سواستفاده از لوگوی توکن محبوب CAKE بسیاری از کاربران فریب داد. پس از ورود سرمایه کافی به این رمزارز، سردمداران این پروژه فیک به یکباره نقدینگی آن را تخلیه و دارایی تمامی سرمایه گذاران را به تاراج بردند.

نتیجه اما در کمال تعجب بی‌اعتمادی به توکن CAKE و صرافی پنکیک سوآپ بود که برای جبران زمان نسبتاً زیادی صرف شد.

کینگ‌مانی

کینگ‌مانی اما از جنس دیگری بود. کلاهبرداری وطنی که توسط شرکت هرمی بادران برنامه‌ریزی شد. شرکت بادران این ارز دیجیتال را به پروژه‌ای سوئدی نسبت می‌داد و به کاربران خود سرمایه‌گذاری در آن را توصیه می‌کرد.

اثر مخرب این پروژه در بین کاربران ایرانی به مراتب بیشتر از سایر موارد خارجی بود و به طور کلی ذهنیتی منفی علیه ارزهای دیجیتال در جامعه به وجود آورد.

google.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا