چطور اتریوم ۲ بخریم؟

چطور اتریوم ۲ بخریم

با توجه به پوشش گسترده خبری حول محور نسخه دوم اتریوم، یکی از سوالاتی که ذهن اغلب کاربران را درگیر کرده این است که، چطور نسخه دوم را بخریم؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال با ما همراه باشید.

نخست لازم است یک مفهوم مهم را مرور کنیم، تفاوت اتریوم با اتر:

اتریوم یک بلاکچین با قابلیت پشتیبانی از قراردادهای هوشمند بوده و میزبان بسیاری توکن و استیبل کوین است که توکن بومی آن (که هزینه تراکنش ها با آن پرداخت می شود) اتر نام دارد. در واقع کاربران با خرید ارز دیجیتال اتریوم، اتر خریداری می کنند و اصطلاح خرید اتریوم به اشتباه استفاده می شود. چراکه خرید اتریوم به معنای خرید این بلاکچین بوده که طبعاً غیرممکن است!

اتریوم ۲.۰ چیست و چه تغییری با اتریوم ۱.۰ دارد؟

اتریوم ۲.۰، همانطور که از نامش پیداست، نسخه پیشرفت یافته اتریوم فعلی است. اگر با دقت بیشتری این جمله را مرور کنید، متوجه می شوید که اتریوم (یعنی بلاکچین اتریوم) وارد فاز جدیدی خواهد شد، نه توکن اتر! در واقع در نسخه جدید، شما همین توکن های اتر را خواهید داشت، نه چیز دیگری! طبیعیست وقتی خبر از عرضه توکن یا ارز دیجیتال جدیدی نیست، چیزی هم برای خرید نخواهد بود.

اتریوم ۲.۰ صرفاً برای پیشرفت و اصلاح مشکلات شبکه فعلی پا به میدان نهاده است. تغییراتی که از جمله مهم ترین آنان می توان به ورود اثبات سهام (Proof of Stake) به این شبکه و سریع تر شدن تشکیل بلاک ها و طبعاً سریع تر شدن تراکنش ها اشاره کرد.

پس چطور می توان در این پروژه مشارکت کرده و از سود آن بهره‌مند شد؟

برای شروع استیک در شبکه جدید اتریوم، لازم است با کیف پول شخصی خود مقدار ۳۲ واحد اتر به آدرس ارایه شده توسط خود بنیاد اتریوم که با نام Deposit Contract شناخته می شود واریز کنید. همچنین از آنجا که این مقدار سپرده گذاری برای هر سرمایه گذاری مقدور نیست، پیشنهاد می شود از استخرهای استیکینگ (Staking Pool) مانند صرافی بایننس برای بچاین منظور استفاده کنید.

و اما تکلیف هولدرهای فعلی اتریوم چه می شود؟ آیا با راه اندازی نهایی اتریوم ۲.۰، سرمایه آنان به خطر می افتد؟

تکلیف مشخص است، هیچ توکن جدیدی عرضه نخواهد شد و در شبکه جدید از همین اترها استفاده خواهد شد. این موضوع نه تنها جای هیچ نگرانی ندارد، بلکه دلگرم کننده هم است! چه خبری بهتر از راه اندازی کامل شبکه جدید که قطعاً می تواند به عنوان یکی از قوی ترین سیگنال های فاندامنتال عمل کرده و سود سرمایه گذاری هولدرها را بیش از پیش کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا