بانک دی بی اس سنگاپور توکن اوراق قرضه دیجیتال راه اندازی کرد!

ترجمه اختصاصی کوین‌گراف به نقل از کوین‌تلگراف، سرمایه‌گذاران سازمانی یا مشتریان معتبری که در صرافی دیجیتال DBS ثبت نام کرده‌اند می‌توانند به بازارهای ثانویه برای معامله اوراق قرضه دیجیتال DBS دسترسی داشته باشند.

گفتنی است که، موسسه بانکی چند ملیتی مستقر در سنگاپور، DBS Bank، با انتشار یک اوراق قرضه دیجیتال، اولین محصول اوراق بهادار یا STO خود را راه‌اندازی کرده است. قابل به ذکر است که اوراق قرضه دیجیتال DBS 11.35 میلیون دلار قیمت‌گذاری شده است و با شش ماه ضمانت و نرخ سود سالیانه ۰٫۶۰ درصدی همراه است. این توکن به میزبانی DBS Digital Exchange یا DDEx، به عنوان اولین محصول اوراق بهادار صرافی دیجیتال DBS ارائه شده است.

همچنین به‌منظور تشویق به مشارکت در سرمایه‌گذاری، قرار است این اوراق در سهام ۱۰ هزار دلارِ سنگاپور (تقریباً ۷۵۶۰ دلار) معامله شود.

نکته قابل به ذکر اینکه، یک کاهش چشمگیر در مقایسه با سهام ۲۵۰ هزار دلار سنگاپور که اوراق قرضه عمده‌فروشی در آن معامله می‌شود.

گفتنی است، این اوراق قرضه دیجیتال برای مشتریان معتبر یا سرمایه‌گذاران سازمانی DDEx برای معاملات ثانویه در دسترس خواهد بود.

باید اشاره کرد که DBS امیدوار است که محصول آن زمینه را برای سایر ناشران برای صدور توکن‌های اوراق بهادار از طریق پلتفرم DDEx فراهم کند. انگ ووک سیت مواِی (Eng-Kwok Seat Moey)، رئیس گروه بازارهای سرمایه در DBS، ابراز داشت که توکن‌های اوراق بهادار روشی کارآمد و ابتکاری برای افزایش سرمایه در منطقه آسیا و اقیانوسیه که ارز آن بیش از ۳۰ درصد از بازارهای سهام خصوصی جهانی را تشکیل می‌دهد، ارائه می‌دهند. وی بیان نمود:

«لیست شدن اولین STO ما در پلتفرم DBS Digital Exchange یک نقطه عطف مهم محسوب می‌شود، چراکه قدرت اکوسیستم دارایی دیجیتال ما در تسهیل روش‌های جدید خلق ارزش برای صادرکنندگان و سرمایه‌گذاران را برجسته می‌کند. با توجه به تقاضای فزاینده مشتریان ما برای صدور توکن اوراق بهادار به‌منظور جذب سرمایه، انتظار داریم که توکنیزه سازی دارایی‌ها به‌طور فزاینده‌ای عمومی ‌شود.»

سیت موای تخمین می‌زند که از زمان راه‌اندازی DDEx در دسامبر سال ۲۰۲۰، حجم روزانه این پلتفرم ۹۰۰ درصد افزایش یافته است، اکنون این پلتفرم به بیش از ۱۲۰ معامله‌گر خدمات ارائه می‌دهد. سرویس حضانت رمزارز DBS نیز بالغ بر ۶۰ میلیون دلار دارایی دیجیتال را مدیریت می‌کند.

همچنین این بانک در اوایل ماه می یک صندوق تراست برای بیت‌کوین (BTC)، اتر (ETH)، ریپل (XRP) و بیت‌کوین کش (BCH) نیز راه‌اندازی کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا