معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی: مسئله نحوه تعامل با رمزارزها به مرحله نهایی رسیده است!

ایران رمزارزگزارش مجله کوین‌گراف به نقل از ایبنا. مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی اعلام کرد: «موضوع رمز‌ارزها روز سه‌شنبه ۱۶ فروردین در جلسه کارگروه اقتصاد دیجیتال تقریباً جمع‌بندی شده. و آماده ارائه به ستاد هماهنگی اقتصادی دولت برای تصویب است.»

مهران محرمیان در مصاحبه با برنامه میز اقتصاد شبکه یک صدا و سیما درمورد روند تصمیم‌گیری بانک مرکزی در خصوص موضوع رمزارزها گفت: «در خصوص دو موضوع رمز ارزها یعنی تبادل و نگهداری همزمان در کارگروه اقتصاد دیجیتال پیگیری می‌شود که این وظیفه به معاونت اقتصادی دولت سپرده شده و بانک مرکزی مانند برخی وزارتخانه‌های عضوی از این کارگروه است و پیشنهادهای خود را ارائه کرده است.»

بیشتر بخوانید: محرمیان: رمزریال مانند اسکناس قابل مبادله خواهد بود!

محرمیان درباره موضع بانک مرکزی به موضوع رمزارزها توضیح داد: «ما در بانک مرکزی معتقدیم این قضیه اولاً نباید خیلی به آن دامن زده شود. به خاطر این که دامن زدن کامل به این مسئله می‌تواند حاکمیت پولی کشور را دچار مشکل کند. در عین حال برای بهره‌مند شدن کشور از بحث تکنولوژی بلاکچین هم نمی‌شود همه این فضا را بست و گفت هیچ‌کس در این حوزه فعالیت نکند.»

وی در ادامه گفت: «در کل الان این موضوع نهایی شده است. و با وزارت صمت و با محوریت سامانه جامع تجارت از رمزارز استخراج شده در کشور برای واردات انجام شود.»

مهران محرمیان درباره قانون ثبت ملی داده‌ها توسط مجلس شورای اسلامی نیز توضیحاتی ارائه کرد: «موضوع تبادل اطلاعات و داده‌ها چالش خیلی بزرگی است که بیشترین وقت این معاونت صرف آن می‌شود. اما مصوبه روز چهارشنبه ۱۷ فروردین مجلس شورای اسلامی یک اتفاق مثبت و قدم رو به جلویی است.»

منبع: Ibena.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا