هم زمان با نوسانات بیت کوین در محدوده سی و شش هزار دلار, انباشت نهنگ ها ادامه دارد!

ترجمه اختصاصی کوین‌گراف به نقل از کوین‌گیپ، بیت‌کوین در نمودار هفتگی در حوالی سی‌وشش هزار دلار در حال معامله است. هفته گذشته بیت‌کوین پس از ریجکت از سطح چهل هزار دلار، وارد فاز تحکیم شد. در زمان نوشتن این مقاله، بیت‌کوین در قیمت ۳۵۸۰۸ دلار با یک سرمایه بازار ۶۷۰ میلیارد دلاری معامله می‌شود.

با این وجود، یک جهش کوچک در اندوخته‌های میلیونرهای بیت‌کوین مشاهده شده است. در هفته گذشته ۳۰ هزار بیت‌کوین دیگر به آدرس‌های نهنگی بیت‌کوین که بین ۱۰۰ تا ۱۰ هزار بیت‌کوین دارند، اضافه شده است.

یک نشانه مثبت دیگر این است که علی رغم اصلاح اخیر قیمت، میزان ذخیره بیت‌کوین (BTC) در صرافی‌ها همچنان رو به کاهش است. طبق داده‌های ارائه شده توسط کریپتو کوانت (CryptoQuant)، میزان بیت‌کوین نگهداری شده توسط صرافی‌های اسپات کاهش چشمگیری داشته است.

بیت‌کوین (BTC) در یک نقطه حساس از چرخه گاوی و خرسی!!

پس از یک رالی قدرتمند در اوایل سال جاری، قیمت بیت‌کوین بیش از ۴۰ درصد از بالاترین سطح خود اصلاح شده است. در حال حاضر، به نظر می‌رسد که بیت‌کوین با فروش مواجه بوده و در حال حاضر با یک سود ۲۰ درصدی از ابتدای سال تاکنون (YTD) معامله می‌شود.

طبق روندهای تاریخی، بیت‌کوین (BTC) برای مدتی به تحکیم خود ادامه می‌دهد، با این حال، این رمزارز در یک نقطه بسیار حساس قرار دارد که در آن حرکت بعدی قیمت تعیین می‌کند که وارد فاز گاوی خواهیم شد یا خرسی.

و PnL محقق نشده‌ی (سود و زیان محقق نشده) هولدرهای بلندمدت در سطح تعیین‌کننده ۰٫۷۵ قرار دارد. طبق گزارش گلسنود (Glassnode):

«میزان فعلی PnL محقق نشده هولدرهای بلندمدت در حال آزمایش سطح ۰٫۷۵ است که مرز بین چرخه‌های گاوی و خرسی گذشته بوده است. این معیار فقط در سناریوی «دابل پامپ» (Double Pump) سال ۲۰۱۳ شاهد بهبود بود. اگر هولدرهای بلندمدت همچنان شاهد افت سود روی کاغذ خود باشند، این ممکن است به منبع جدیدی از عرضه (فروش) تبدیل شود. از طرف دیگر، افرایش قیمت‌ها و کمبود عرضه (Supply Squeeze) ناشی از خریدها در کف قیمت، سناریوی دابل پامپِ سال ۲۰۱۳ را تکرار خواهد کرد. لذا دیدن حرکات آتی بیت‌کوین جالب توجه خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا