بایننس و موزه آرمیتاژ روسیه، نسخه NFT نقاشیهای ون گوگ و داوینچی را به حراج خواهند گذاشت.

ترجمه اختصاصی کوین‌گراف به نقل از کوین‌تلگراف؛ بازار «بایننس ان.اف.تی» اعلام کرد، که در یک همکاری با موزه ایالتی ارمیتاژ در سن‌پترزبورگ، مجموعه‌ای توکن شده شامل آثار نقاشان بزرگی مانند لئوناردو داوینچی و وینسنت ون گوگ را به حراج خواهند گذاشت.

در تاریخ ۲۷ ژوئیه، بایننس عنوان کرد که با موزه آرمیتاژ برای ساخت توکنهای غیرمثلی، در پایان ماه آگوست همکاری خواهد کرد . همه کاربران بایننس می‌توانند در این حراج شرکت کنند.

در خبر آمده است که ایده‌ی اولیه توکن کردن آثار هنری از موزه آرمیتاژ بود، که تعداد محدودی نسخه NFT از نقاشی‌های «مادونا لیتا» داوینچی، «بوته ارغوان» ون گوگ، «گوشه باغ مونتگران» کلود مونه و «جودیت» جورجونه را به حراج بگذارند.

از هر شاهکار دو نسخه NFT ساخته خواهد شد که فقط یکی از آنها در بایننس حراج می‌شود.  قرار است که نسخه دوم در موزه نگهداری و همه نسخه‌ها توسط مدیر موزه آرمیتاژ، میخائیل پیتروفسکی امضاء شود.

متن خبر این پروژه را به عنوان «ارائه‌ای جدید از دسترسی به مجموعه آرمیتاژ» توصیف کرد و بر «طبیعت دموکراتیک موزه» تاکید داشت. اقدام به ساخت این توکنها در برجسته‌کردن موضوع «اهمیت دیجیتالی شدن به عنوان مرحله جدیدی از کلکسیون‌ کردن آثار هنری» نقش مهمی دارد.

هدف آرمیتاژ از ساخت NFT:

پیتروفسکی با اشاره به هدف آرمیتاژ برای حمایت از NTF و پیشرفت دیگر شکلهای فناوریهای دیجیتال، گفت:

«فناوری‌های جدید، به ویژه بلاکچین، برای توسعه بازارهای هنری فصل جدیدی گشوده‌اند، که تضمین این راه «مالکیت و گارانتی این مالکیت» خواهد بود.»

هلن های، مدیر بایننس NFT گفت: «شناخته‌شدن فناوری بلاکچین و NFT توسط کی از بزرگترین موزه‌های جهان، گام دیگری به سمت دیجیتالی‌ شدن جهانی است. ما از فرصت همکاری با آرمیتاژ قدردانی می‌کنیم. ما با کمک هم تاریخ می‌سازیم.»

تمام درآمد حاصل از فروش به موزه آرمیتاژ تعلق خواهد گرفت. نسخه متعلق به موزه هم در نمایشگاه هنری NFT موزه که قرار است پاییز امسال برگزار شود، به نمایش گذاشته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: معرفی پنج بازی برتر NFT در سال ۲۰۲۱

منبع: cointelegraph.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا