اقدام قزاقستان برای صدور اجازه پردازش مبادلات ارزهای دیجیتال به بانکها.

ترجمه اختصاصی کوین‌گراف به نقل از کوین‌تلگراف؛ گفته می‌شود دولت قزاقستان قصد دارد تا به موسسات بانکی محلی، اجازه‌ی رسمی برای افتتاح حساب ارزهای دیجیتال صادر کند.

شبکه خبری محلی ۲۴ روز یکشنبه گزارش داد، بزودی چندین بانک در قزاقستان، برای ارائه خدمات ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین به موسسات و شرکتهای مختلف، از دولت اجازه‌ی رسمی خواهند گرفت.

این گزارش با استناد به صحبتهای مدیران انجمن ملی بلاکچین و صنعت مرکز داده قزاقستان می‌گوید؛ هنوز مشخص نیست که کدامیک از موسسات یا بانکها در دوره آزمایشی پروژه شرکت خواهند کرد. صرافیهای ارزهای دیجیتال برای همکاری با بانکهای قزاقستان در این پروژه،  می‌توانند در مرکز مالی بین‌المللی آستانه ثبت‌نام کنند.

در گزارش آمده که دوره آزمایشی پروژه به مدت یک سال اجرا خواهد شد، و هدف آن این است که موسسات ارزهای دیجیتال محلی بتوانند بصورت قانونی، خدمات سرما‌یه‌گذاری در رمزارزها را به مشتریان ارائه دهند، و به سرمایه‌گذاران اجازه دهد تا رمزارزهایی مانند بیت کوین را با خیال راحت خرید و فروش کنند. این دوره آزمایشی به دولت قزاقستان اجازه می‌دهد تا خطرهای احتمالی سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را ارزیابی کند، زیرا هنوز تجارت ارزهای دیجیتال در این کشور قانونی نشده است.

انجمن ملی بلاکچین و صنعت مرکز داده قزاقستان به درخواست کوین‌تلگراف برای روشن کردن این خبر مستقیماً پاسخ نداد.

نقش چین در اقدامات اخیر قزاقستان:

این خبر زمانی اعلام شد، که پس از اقدامات چین علیه استخراج رمزارزها روز به روز به میزان توجه ماینرها به جمهوری قزاقستان اضافه می‌شود. دو شرکت بزرگ استخراج رمزارز در چین، Bitman و Canaan، هم‌ اکنون همکاری خود را با نهادهای قزاقستانی برای اجرای تسهیلات استخراج و سرویسهای ارزهای دیجیتال در این کشور آغاز کرده است.

آلن دوروجیف، رئیس این انجمن گفت؛ علیرغم اینکه اخیراً صنعت استخراج رمزارزها در قزاقستان شتاب زیادی گرفته است، اما هنوز برای فکر کردن به پیشنهاد چین، برای انتقال امکانات استخراج به این کشور، خیلی زود است.

منبع: Cointelegraph.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا