السالوادور رتبه سوم نصب خودپرداز بیت‌کوین را از آن خود کرد!

ترجمه اختصاصی کوین گراف به نقل از کوین تلگراف؛ السالوادور به سومین میزبان بزرگ شبکه خودپردازهای ارزدیجیتال، پس از ایالات متحده و کانادا تبدیل شده است و اکنون ۷۰ درصد از کل خودپردازهای ارزدیجیتال آمریکای جنوبی در السالوادور قرار دارد.

بنا به داده‌های Coin ATM Radar، السالوادور تا به امروز، با نصب ۲۰۵ خودپرداز رمزارز برای تسهیل معاملات محلی بیت‌کوین و مبادله رمزارز با دلار آمریکا، از تعداد خودپردازهای ارزدیجیتال انگلستان پیشی گرفته است.

در مقایسه با داده‌های Statista در ۱۶ آگوست، می‌فهمیم که السالوادور ۲۰۱ دستگاه خودپرداز را در یک ماه نصب کرده است. پیش از این، این کشور تنها با چهار دستگاه خودپرداز ارزدیجیتال در رتبه ۴۳ این فهرست قرار داشت.

رئیس جمهور السالوادور نایب بوکل، پیشتر اعلام کرده بود که پذیرش بیت‌کوین از ابتدا توسط شبکه‌ای از ۲۰۰ دستگاه خودپرداز و ۵۰ شعبه پشتیبانی می‌شود. دولت السالوادور با پلتفرم کیف‌‌پول دیجیتالی Chivo، برای پشتیبانی از کیف‌پولهای بیت‌کوین و استفاده از خودپردازهای این کشور همکاری می‌کند.

نصب و راه‌اندازی دستگاه‌های خودپرداز ارزدیجیتال به بیشتر میزان خود رسیده و اکنون ۲۷،۶۶۴ دستگاه فعال در سراسر جهان وجود دارد، که از این تعداد ۲۷۹۰ دستگاه جدید فقط در ماه سپتامبر راه‌اندازی شد. افزایش نصب دستگاه خودپردازهای السالوادور بنا به دستور ریاست جمهوری این کشور صورت گرفته که تمام مشاغل را ملزم به پذیرش پرداخت‌های بیت‌کوینی می‌کند. با این حال، تجارتها این حق را دارند که پیش از برداشت درآمد بیت‌کوینی خود، آن را به دلار آمریکا تبدیل کنند.

بیشتر بخوانید: دلیل ابتذال بیش از حد بازار NFT چیست؟!

در حالی که سایر کشورهای هنوز در مورد پذیرش بیت‌‌کوین به عنوان یک ارز رایج تصمیم‌گیری نکرده‌اند، روزانه به طور متوسط ۶۳٫۷ دستگاه خودپرداز در جهان نصب می‌شوند. رمزارز Genesis تولیدکننده پیشروی دستگاه‌های خودپرداز ارزدیجیتال است و از ۴۰٫۷ درصد دستگاه‌های خودپرداز جهان پشتیبانی می‌کند. General Bytes با ۲۲٫۷ درصد و BitAccess با ۱۲٫۷ درصد، در رتبه دوم و سوم قرار دارند.

پذیرش بیت‌کوین در السالوادور با مقاومت مردم محلی روبرو شد و اخیراً منجر به آتش زدن یک دستگاه بیت‌کوین با پشتیبانی Chivo شد. معترضان به تصویب طرح پذیرش بیت‌کوین نگرانی‌های خود را در مورد عدم قطعیت این رمزارز، نوسان قیمت و عدم آشنایی با بازار ارزدیجیتال ابراز کردند.

نصب کیوسک Chivo اولین تلاش دولت السالوادور برای ایجاد زیرساخت برای بیت‌کوین و دلار آمریکا است. در حال حاضر السالوادور از بیت‌کوین و دلار آمریکا به عنوان ارز قانونی استفاده می‌کند.

منبع: Cointelegraph.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا