رونمایی از مجسمه ساتوشی ناکاموتو در مجارستان!

ترجمه اختصاصی کوین‌‌گراف به نقل از نیوز.بیت‌کوین؛ مجسمه‌ای از ساتوشی ناکاماتو، اسم منتسب به سازنده بیت‌کوین، در بوداپست مجارستان رونمایی شد. این مجسمه از برنز ساخته شده و در صورت آن کامپوزیت مخصوص برنز-آلمینیوم بکار رفته است تا وقتی تماشاگران به صورت ساتوشی ناکاماتو نگاه می‌کنند، چهره خود را ببینند.

مضمون «ما همه ساتوشی هستیم!» به افتخار خالق بیت‌کوین

مجسمه خالق بیت‌کوین، ساتوشی ناکاماتو، روز پنجشنبه در پایتخت مجارستان بوداپست نصب شد.

در خبر اصلی رونمایی از مجسمه آمده: «هدف مجسمه تجلیل از ساتوشی ناکاماتو است. میراث او، نه‌تنها به دلیل اهمیت آن در دنیای فناوری اطلاعات، بلکه به دلیل تاثیر بر بشریت باید در حافظه‌ها باقی بماند.»

ادامه خبر می‌گوید: «مجسمه ساتوشی جلوه‌گر یک شخصیت کلی انسانی است، زیرا ما چیزی درباره جنسیت، نژاد، سن و قد این توسعه‌گر مرموز نمی‌دانیم. مجسمه ساتوشی یک پولیور با لگوی بیت‌کوین روی سینه‌اش پوشیده است. صورت مجسمه از یک کامپوزیت برنز- آلومینیوم خاص ساخته شده، برای همین وقتی تماشاگران به صورت ساتوشی ناکاماتو نگاه می‌کنند، چهره خود را می‌بینند.

ایده اولیه ساخت مجسمه ساتوش از آندرس گیورفی، سردبیر سایت خبری ارزدیجیتال Kripto Akadémia است. او گفت ساخت این مجسمه تلاشی است برای افزایش آگاهی از فناوری بلاکچین و دارایی‌های دیجیتالی.

این مجسمه توسط دو هنرمند مجارستانی به نام‌های Gergely Réka و Tamás Gilly می‌باشد. آنها برای وفاداری به گمنام بودن ساتوشی ناکاماتو، به دنبال تجلی یک فرم انسانی بودند.

گیلی به آسوشیتدپرس گفت: «ساخت مجسمه پرتره از شخصی که نمی‌دانیم چه شکلی دارد، چالش بزرگی بود. امیدوارم از طریق زبان مجسمه‌سازی بتوانم ایده اولیه بیت‌کوین را منتقل کنم.»

منبع: news.bitcoin.com

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا