تبلیغ توکن اتریوم مکس توسط کیم کارداشیان اینفلوئنسری با ۲۲۸ میلیون فالور!

ترجمه اختصاصی کوین‌گراف به نقل از دی کریپت، در کنفرانس «بیت‌کوین ۲۰۲۱» در شهر میامی که در آخر هفته اخیر برگزار شد، فلوید می ودر قهرمان بوکس جهان، به دلیل پوشیدن تی‌شرت اتریوم مکس که مردم می‌توانستند از آن برای پرداخت بلیط مبارزه او در تاریخ شش ژوئن با لوگان پل استفاده کنند، مورد انتقاد شدید قرار گرفت.

اما کیم کارداشیان برای تبلیغ یک توکن شناخته نشده قطعا تی‌شرت بیست دلاری به تن نمی‌کند. او برای این کار از اینستاگرام استفاده می‌کند.

این اینفلوئنسر مشهور روز گذشته مطلبی در مورد EthereumMax را با ۲۲۸ میلیون فالوور اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت. او در حالی که با تلفن همراهش صحبت می‌کرد گفت: «هی بچه ها، یک خبر بزرگ دارم.»

سپس ویدئو به صفحه‌ای با متن زیر خلاصه می‌شود:
«بچه ها آیا به رمزارزها علاقه دارید؟؟؟؟ این یک مشاوره مالی نیست، من می‌خواهم آنچه دوستان من در مورد توکن Ethereum Max به من گفتند را با شما به اشتراک بگذارم! چند دقیقه پیش Ethereum Max 40 تریلیون توکن خود را سوزاند، به معنای واقعی کلمه ۵۰٪ از موجودی کیف پول ادمین به کل کامیوینیتی E-Max برگردانده شد»

سپس چند هشتگ از جمله AD# زیر آن قرار گرفت که نشان می‌داد این استوری یک تبلیغ است. این نکته مهمی است، زیرا برای افراد مشهوری که مکمل غذایی، لایف استایل و شت‌کوین‌ها را تبلیغ می‌کنند، نوعی پوشش قانونی فراهم می‌کند. خود می ودر در حالی که Centra را تبلیغ می‌کرد، این کار را نادیده گرفت و باعث شد کمیسیون بورس و اوراق بهادار از او شکایت کند، زیرا او افشا نکرد که برای تبلیغ این توکن پول دریافت کرده است. در حالی که او جریمه پرداخت می‌کرد، بنیان‌گذار Centra راهی زندان شد.

قابل به ذکر است که کارداشیان و می ودر تنها کسانی نیستند که این توکن را تبلیغ می‌کنند. پاول پیرس (Paul Pierce) بازیکن سابق NBA که پس از به اشتراک گذاشتن ویدئویی از قماربازی خود، از کار تحلیلگری ESPN اخراج شد، در ماه می به این شبکه ورزشی گفت که با عشق جدید خود، EthereumMax خوشحال‌تر است:

او در توئیتر خود با انتشار یک لینک به صفحه وب‌سایت eMax نوشت: «درآمدی که من از این رمزارز در ماه قبل به دست آوردم، بیشتر از کل درامد شما در طی یک سال است»

اما اتریوم مکس (EthereumMax) چیست؟
اتریوم مکس اساساً یک توکن ERC-20 است، به این معنی که برنامه ریزی شده است تا روی بلاکچین اتریوم اجرا شود. اتریوم مکس همانند سیف‌مون (Safemoon)، یک توکن جنجالی دیگر، وعده می‌دهد که به هولدرهای خود، کسری از تمام تراکنش‌ها (۳ درصد) را پرداخت می‌کند. اتریوم مکس دو کوادریلیون توکن (این اشتباه تایپی نیست) منتشر شد که از زمان راه‌اندازی در تاریخ ۱۴ مه در کسری از یک پنی معامله می‌شد. این توکن در اصل در صرافی غیرمتمرکز یونی‌سواپ (Uniswap) در مقابل اتر (ETH) معامله می‌شود.

ما دوست داریم اطلاعات بیشتری در مورد eMax به شما ارائه دهیم، اما خب، اطلاعات زیادی وجود ندارد. هیچ وایت‌پیپری (نقشه راه آن می‌گوید که در سه‌ماهه سوم منتشر می‌شود) وجود ندارد. تیم توسعه دهنده جزئیات زیادی در مورد پیشینه خود ارائه نمی‌دهد و دو برنامه‌نویس قرارداد هوشمند آن کمتر از یک ماه روی GitHub بودند. این بیشتر یک کمپین بازاریابی است.

به گفته برخی از ناظران، این پروژه به طور خلاصه مشکوک به نظر می‌رسد. (و باز هم، فایننس غیرمتمرکز به این معنی است که شما می‌توانید ارز خود را ایجاد کنید حتی اگر ندانید چند بنیان‌گذار دارید).

و تبلیغ آن توسط کارداشیان باعث بیشتر دیده شدن این توکن می‌شود!!!
طبق Visual Capitalist، کارداشیان با داشتن ۳۱۹ میلیون فالوور در توییتر، فیس بوک، یوتیوب و اینستاگرام و ۲۲۸ میلیون فالوور فقط در اینستاگرام، دهمین شخص ثروتمند جهان در شبکه‌های اجتماعی است. این را با ایلان ماسک، قهرمان دوج‌کوین مقایسه کنید که فقط ۵۶ میلیون فالوور دارد.

استوری‌های اینستاگرام کمی مانند اسنپ‌چت است. عکس‌ها و فیلم‌های استوری به مدت ۲۴ ساعت باقی مهم‌اند و سپس ناپدید می‌شوند. استوری‌ها وقتی کاربران روی عکس پروفایل یک شخص کلیک می‌کنند، ظاهر می‌شوند. از آنجا که شمار طرفداران کارداشیان بیشتر از جمعیت کشور برزیل است، باید گفت که افراد زیادی این پست زودگذر درباره EthereumMax را مشاهده کردند.

این توکن در دو هفته گذشته ۵،۵۳۲ درصد پامپ شده و در ۲۴ ساعت گذشته ۳۲ درصد افت پیدا کرده است.
شاید کیم کارداشیان دیگر مثل قبل شیک و مد نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا