پروژه Beta Finance (BETA) چیست؟

اختصاصی کوین‌گراف؛ دو روز پیش، عرضه اولیه (IEO) توکن بتا توسط صرافی بایننس انجام شد. قیمت اولیه برای بتا ۶ سنت در نظر گرفته شده بود. اما در میان شگفتی همگان، این توکن در عرض دو ساعت رشدی حدود ۵ هزار درصد داشت و به قیمت ۴٫۷۵ دلار رسید!

صعود کوتاه‌مدت قیمت عرضه اولیه توکن BETA، نظر کاربران را بیش از پیش به این پروژه جلب نمود. عرضه اولیه شامل ۵ درصد از کل منابع این توکن بود.BETA  هماکنون در صرافی بایننس با قیمت ۳٫۰۶ دلار معاوضه می‌شود.

توکن BETA چیست؟

پروتکل Beta Finance (با توکن BETA) براساس یک مدل وثیقه‌گذاری ایزوله اجرا می‌شود. هدف این پروتکل، ایجاد مکانی امن برای آن دسته از کاربران DeFi (سیستم مالی غیرمتمرکز) است که قصد دارند از سیستم قرض‌دهی، برای تنوع به دارایی‌های خود استفاده کنند.

کاربران می‌توانند دارایی‌های دیجیتالی خود را در پروتکل Binance Finance قرض، وام یا وام کوتاه‌مدت دهند. Beta Finance در شبکه اصلی Ethereum راه‌اندازی شده است. کاربرانی که قصد استفاده از این پلتفرم را دارند، به کیف‌پول دیجیتالی متصل به شبکه اتریوم مانند Coinbase، MetaMask و … نیاز دارند.

بینش اصلی پروتکل Beta Finance:

هدف اصلی ایجاد پروتکل Beta Finance، پایبند بودن به اصول اولیه DeFi یعنی «بازار مالی برای همگان» و مقابله با دو مشکل اصلی DeFi است.

همانطور که در وا‌‌یت‌پیپر BETA آمده، این دو مشکل یکی «نوسانات قیمت» و «نبود زیرساختهای مالی» در DeFi است. این پروتکل با تجهیز کاربران به ویژگی‌های سیستم مالی سنتی، آنها را قادر به ایستادگی در برابر نوسانات قیمت کند. پروتکل BETA قصد دارد که پروتکل‌های بازار مالی را با زمان مقیاس‌پذیر کند، تا برای کاربران خود آزادی ایجاد بازارهای مالی در هر زمان را فراهم سازد.

آیا BETA ارزش سرمایه‌گذاری دارد؟

پروژه Beta Finance، بیست و یکمین پروژه پلتفرم Binance Lauchpad است و توسط بایننس پشتیبانی می‌شود. پروژه‌های قبلی بایننس لانچ‌پد شامل Axie Infinity، Injective Protocol، Alpha Finance و … هستند. همه‌این پروژه‌ها بعد از ظهور در صرافی بایننس شاهد پیشرفت چشمگیری بوده‌اند.

صعود قیمت توکن BETA در دو روز پس از راه‌اندازی، نشان‌ می‌دهد که مانند دیگر پروژه‌های بایننس لانچ‌پد، می‌توان به آینده پروتکل Beta Finance نیز امیدوار بود. اما برای تجزیه و تحلیل بهتر، باید به عملکرد این پروتکل و روند قیمت توکن آن در آینده دقت کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا