رونالدینیو به مشارکت در کلاهبرداری رمزارزی متهم شده‌است!

Ronaldinhoبه گزارش مجله کوین‌گراف به نقل از کریپتوپوتیتو؛ خبرها حاکی از این است که مقامات برزیلی در حال تحقیق درباره یکی از بهترین فوتبالیست‌های تمام دوران، رونالدینیو به اتهام دست داشتن در یک کلاهبرداری رمزارزی هستند. ستاره سابق باشگاه‌های بارسلونا، آث‌میلان و تیم ملی فوتبال برزیل مظنون به مشارکت در یک کلاهبرداری منتسب به شرکتی به نام «۱۸kRonaldinho» است.

ادعا می‌شود این طرح سود کاذب ۲ درصد در روز را برای کسانی که حداقل ۳۰ دلار رمزارز سرمایه‌گذاری می‌کردند، ارائه می‌کرد. رونالدینیو به عنوان سفیر شرکتی ظاهر شد که در روزهای اولیه فعالیت خود به فروش ساعت و جواهرات مشغول بود.

رونالدینیو که برای شهادت در این مورد احضار شده‌بود، بدون ارائه هیچ توضیحی در مورد غیبت خود در دادگاه حاضر نشد. اکنون مقامات به او هشدار داده‌اند که در صورت عدم حضور در هفته آینده به زور متوصل خواهند شد. وکلای او اصرار دارند که موکل آن‌ها در واقع قربانی این کلاهبرداری است و ادعا می‌کنند که افراد خاطی از تصویر و نام او به طور غیرقانونی برای فریب دادن افراد بیشتری استفاده کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: هکرها در دهه گذشته بیش از ١١ میلیارد دلار از صرافی‌های متمرکز سرقت کرده‌اند!

سرمایه‌گذاران مالباخته که شاکیان این پرونده هستند، خواستار بازیابی ۳۰۰ میلیون رئال (تقریباً ۶۱ میلیون دلار) به عنوان جبران خسارت این کلاهبرداری احتمالی شدند. در حالی که ابعاد این پرونده هنوز مشخص نشده، لازم به ذکر است که رونالدینیو بیش از یک سال پیش از راه قانونی به دنیای رمزارزها پیوست. او در فوریه سال گذشته با شرکت New World Inc وارد قراردادی شد تا سفیر این شرکت شود و NFT خود را به طرفداران متعدد عرضه کند.

رونالدینیو پایگاه وسیعی از طرفداران دارد و صاحب تقریباً ۷۵ میلیون دنبال‌کننده در اینستاگرام است. او همچنین چند ماه بعد قرارداد دیگری را امضا کرد و با صرافی غیرمتمرکز P00LS همکاری کرد تا توکن خود به نام RON را راه‌اندازی کند.

منبع: cryptopotato.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا