هشدار بنیانگذار کاردانو از احتمال ریزش سنگین دوج کوین!

اختصاصی کوین گراف، چارلز هاسکینوس، بنیان گذار کاردانو، در حالی که گروه بزرگی از سرمایه گذاران خرد رسیدن دوج کوین به یک اوج تاریخی جدید را جشن گرفته‌اند در خصوص از بین رفتن حجم قابل توجهی از سرمایه گذاری‌های انجام شده در یک برهه زمانی بسیار کوتاه، هشدار داده است. وی عنوان کرده است که نهنگ های دوج کوین بازار این رمزارز را دستکاری می‌کنند.

خالق کاردانو انتقاد تند خود را از دوج کوین اینطور بیان کرده است که دوج کوین، کوین مورد علاقه ایلان ماسک (Elon Musk)، ثروتمندترین مرد جهان و مدیرعامل تسلا (Tesla)، تنها طی ۲ روز رشدی انفجاری را تجربه کرده است. طی هفته گذشته، دوج کوین در حدود ۵۰۰ درصد رشد داشته و از این مقدار در حدود ۱۶۰ درصد در ۲۴ ساعت گذشته رخ داده است.

با این حال برخی از چهره‌های شناخته شده بازار رمزارزها در خصوص سقوط ارزش این کوین با همان سرعت رشدش، هشدار داده‌اند. مایک نووگراتز (Mike Novogratz)، مدیرعامل گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital)، یکی از چهره‌هایی است که پیش از این در خصوص رشد سرسام آور ریپل (XRP) و دوج کوین (Dogecoin) و احتمال سقوط قیمت آنها در کوتاه مدت هشدار داده بود.

حال چارلز هاسکینسون نیز پا به عرصه گذاشته و در خصوص حباب قیمت #دوج_کوین هشدار داده است. هاسکینسون علاوه بر این بیان کرده که رشد اخیر این رمزارز بواسطه اظهار نظرهای اخیر ایلان ماسک و همچنین دستکاری هماهنگ شده چند نهنگ دوج در بازار محقق شده است. مدیرعامل IOHK در یک چت ویدیویی گفته است: “این یک حباب است. قیمت دوج ماندگار نیست. این رمزارز به زودی با ریزشی شدید و سریع مواجه خواهد شد و حجم زیادی از سرمایه مردم از بین خواهد رفت.”

بیشتر بخوانید : دوج کوین از شوخی واقعیت

همچنین هاسکینسون معتقد است زمانی که این حباب بترکد، به قانون گذاران فرصت خواهد داد تا هر چه بیشتر و شدیدتر نسبت به صنعت رمزارز واکنش نشان دهند. در نتیجه این امر می‌تواند به صنعت رمزارز آنهم درست در زمانی که سعی دارد برای خود مشروعیت دست و پا کند، آسیب برساند. وی در ادامه دوج کوین را به دلیل نداشتن هیچ کاربرد، محدودیت عرضه یا تیم توسعه دهنده و این واقعیت که صرفاً یک کپی خنده‌دار و بی ثبات از بیت کوین است زیر سوال برد.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در روز ۱ آوریل عنوان کرد که وی به معنای واقعی کلمه دوج کوین را به ماه خواهد برد. بسیاری از افراد متوجه این موضوع شدند که این صرفاً یک شوخی بامزه بوده است. هرچند، بنیان گذار اسپیس ایکس (SpaceX) روز پنجشنبه تصویری از اثر جوان میرو (Joan Miró)، هنرمند اسپانیایی، را با عنوان “پارس کردن دوج روی ماه” منتشر کرد.

این موضوع در کنار دیگر اشارات وی به دوج کوین باعث شد تا قیمت این رمزارز رشدی دیوانه‌وار را تجربه کند. از آنجا که ایلان ماسک از این رمزارز پشتیبانی کرده بود دیگر چهره‌های شناخته شده نیز از این دارایی دیجیتال حمایت کردند.

با این حال خریداران ریسک پذیر دوج کوین در کوتاه مدت تراز ۰.۵ دلار و در بلند مدت تراز ۱ دلاری را هدف قرار داده‌اند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا