حجم دارایی های استیک شده در شبکه کاردانو از پولکادات پیشی گرفت!

اختصاصی کوین گراف، سهام‌گذاری در شبکه‌های کاردانو و  پولکادات رو به افزایش است و سلطه این دو بلاکچین از نظر اندازه دارایی استیک شده در آنها، گسترش پیدا کرده است. با این حال میزان سرمایه سهام‌گذاری شده (استیک شده) در شبکه کاردانو از پولکادات پیشی گرفته است.

قابل به ذکر است که، PoS، الگوریتم گواه اثبات سهام،  جایگزین مناسبی برای گواه اثبات کار است. در این روش، به جای انرژی مصرف شده برای تعیین ماینر تایید کننده بلاک‌ها، از الگوریتم هایی بر اساس میزان توکن سهام گذاری شده توسط نودها استفاده می‌شود.

همچنین باید اشاره کرد که، به‌روز رسانی شلی (Shelley) در جولای ۲۰۲۰ استیکینگ را به شبکه کاردانو اضافه کرد. تعداد استخرهای فعال از ۷۰۰ استخر اولیه تا ۲۳۰۰ استخر افزایش پیدا کرده است.

طبق اطلاعات وبسایت تحلیلی StakingRewards بلاکچین کاردانو با بیش از ۲۶.۴ میلیارد دلار ADA برای تامین امنیت شبکه آن، در صدر جدول قرار دارد. این مقدار ۷۳٪ از میزان کل ADA در گردش است و همینطور این سایت برآورد کرده است که سهام‌گذاران کاردانو سالانه حدود ۷.۲۲٪ پاداش دریافت می‌کنند.

گفتنی است که، پولکادات با ۲۲.۷ میلیارد دلار ارز DOT قفل شده در رتبه دوم قرار دارد. این میزان حدود ۶۴٪ از عرضه در گردش DOT است. سهام‌گذاران در شبکه پولکادات سالانه ۱۳٪ پاداش دریافت می‌کنند.

در مجموع کاردانو و پولکادات، ۷.۹٪ از ۶۲۰ میلیارد دلار دارایی قفل شده برای سهام‌گذاری در سرتاسر فضای ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا