دوج کوین از شوخی واقعیت

دوج کوین از شوخی واقعیت

دوج کوین جزو اولین رمزارزهای به وجود آمده پس از بیت کوین می باشد. جالب است بدانید این ارز محبوب تنها با یک جوک اینترنتی شروع شده و امروزه جزو یکی از محبوبترین ارزهای دیجیتالی و همچنین یکی از محدود ارزهایی می باشد که به غیر از کاربران حرفه ای دنیای ارزهای دیجیتال، اشخاص عادی نیز اسم آن را شنیده اند. در ادامه تاریخ پیدایش این ارز را برای شما نقل می کنیم.

تاریخچه

در دسامبر ۲۰۱۳ (مصادف با آبان ۹۲) قیمت هر واحد بیت کوین به ۱۰۰۰ دلار رسید و در تمام دنیا مردم نگاهی جدی به ارزهای دیجیتالی مبذول داشتند. این افزایش قیمت تقریبا چهار سال پس از پیدایش بیت کوین و مصادف با اولین هاوینگ بیت کوین رخ داد.

جکسون پالمر که مدیر محصول تحلیلگر داده در شرکت Adobe بود، در سال ۲۰۱۳ وب سایتی با نام  DogeCoin را طراحی کرد. در صفحه اصلی این سایت عکس سکه ای مشاهده میشد که روی آن تصویر سگ شیبا اینو قرار داشت. توضیحات زیر عکس به این مضمون بود: اگر کسی قصد تبدیل دوج کوین به واقعیت را دارد با او تماس بگیرد. در همان زمان بیلی مارکوس که یک برنامه نویس حرفه ای بود با این وب سایت آشنا شده و با کمک پالمر، شبکه بلاکچین دوج کوین را راه اندازی کردند.

شبکه دوج کوین با استفاده از سیستم اثبات کار یا همان استخراج کار می کند. مارکوس و پالمر برای راه اندازی آن از کدهای یک شبکه به نام لاکی کوین استفاده نمودند. از آنجایی که لاکی کوین یک انشعاب از شبکه لایت کوین بوده و خود لایت کوین نیز انشعابی از شبکه بیت کوین می باشد، در نتیجه می‌توان این سه ارز را از لحاظ ساختاری و فنی تقریبا شبیه به هم دانست.

محبوبیت دوج کوین DOGE COIN

محبوبیت دوج کوین

پس از راه اندازی بلاک چین این ارز ، meme های زیادی درباره این ارز در سطح اینترنت پخش شد. قاعدتاً meme ها یا همان جوک های اینترنتی از محبوبیت بیشتری نسبت به مسایل پیچیده و فنی بلاک چین بهره می برند. در نتیجه این جک ها تأثیر بسیاری روی تبلیغ این ارز به عوام نمودند. و البته لوگوی جذاب و دوست داشتنی سگ شیبا اینوی دوج کوین هم در این میان بی تأثیر نبود.

در نتیجه دوج کوین پس از گذشت مدت زمانی کوتاه سر زبان ها افتاد و طرفداران زیادی را جذب خود نمود. نتیجه این هواخواهی به آن رسید که هم اینک این جوک اینترنتی به ارزشی بیش از ۳۰۰ میلیون دلار رسیده است.

کم کم برای دوج کوین کاربرد های مالی نیز پیدا شد و برای پرداخت انعام و کمک به موسسات خیریه و همچنین کمک به انجمن های حمایت از حیوانات از آن استفاده می شود. حتی طی مدت زمان کوتاهی پس از پیدایش این ارز صفحه ای اختصاصی در Reddit به راه افتاد و توسط هواداران این ارز کمک های مالی خوبی به گردانندگان آن پیج اختصاص یافت.

علت استقبال از دوج کوین چه بود؟

شاید یکی از دلایلی که افراد عامی را به خرید doge coin تشویق می نمود قیمت بسیار پایین آن بود. این ارز با قیمت اولیه ۰٫۰۰۰۰۸۵ دلار به بازار عرضه شد. یعنی شما با پرداخت ۱ دلار می توانستید ۱۱۷۵۰ دوج کوین دریافت کنید. درنتیجه خیلی از اشخاصی که با رشد ناگهانی و عجیب بیت کوین در آن زمان مواجه شده بودند، با امید به اینکه شاید این اتفاق برای دوج کوین نیز رخ بدهد این ارز را خریداری نمودند.

البته دوج کوین یک تفاوت بزرگ با بیت کوین دارد. در بیت کوین تعدداد ارزهای قابل استخراج محددود به ۲۱ میلیون واحد می باشد. ولی در دوج کوین هیچگونه محدودیی برای استخراج وجود نداشته و استخراج کنندگان این ارز می توانند تا ابد به استخراج آن بپردازند. در نتیجه نباید انتظار افزایش قیمت زیادی را از سوی این ارز داشته باشیم.

صفحه اختصاصی Coinmarcketcap

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا