آشنایی با مهم ترین ابزارهای تحلیل قیمت

آشنایی با مهم ترین ابزارهای تحلیل قیمت

در تمامی حرفه ها ابزار نقش مهمی در بالا بردن کیفیت و بازدهی کار دارد و ترید کردن هم از این قاعده مستثنا نیست. یک معامله گر خوب همیشه بهترین ابزارها را برای تحلیل های خود در نظر می گیرد. در این مقاله آموزشی قصد داریم تا شما را با برخی از بهترین ابزارهای تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال آشنا کنیم.

نکته مهمی که قبل از شروع باید یاد آور شویم این است که اکثر این ابزارها مختص به بازار ارزهای دیجیتال هستند. ولی بعضی از این ابزارهای تحلیل قیمت در سایر بازار های مالی مانند فارکس نیز کاربرد دارند. نکته دیگر این که برخی آنان هم در تحلیل تکنیکال و هم در تحلیل فاندامنتال مورد استفاده قرار می گیرند.

۱- coinmarketcap:

coinmarketcap - کوین مارکت کپ

وب سایت coinmarketcap.com بزرگترین مرجع ارزهای دیجیتال می باشد. در این وبسایت شما می توانید حجم معاملات روزانه هر ارز و همچنین حجم کل بازار را مشاهده کنید. گذشته از این موارد، تمامی توکن ها و کوین هایی که در بازار وجود دارند همراه با مشخصات، چارت و توضیحات در این وبسایت لیست شده اند.

کوین مارکت کپ در کنار ارایه این توضیحات، یک ابزار مهم برای ماینرها نیز به شمار می رود که اطلاعات فنی و قیمتی بازار را در اختیار آنها قرار می دهد. مجموع این امکانات، آمارها و اطلاعاتی که در این وبسایت وجود دارد، باعث شده تمامی معامله گران حرفه ای بازار ارزهای دیجیتال در طول روز بارها از این ابزار استفاده نمایند.

لینک: coinmarketcap.com

۲- coin360:

coin360 - کوین ۳۶۰

یکی از آیتم ها محبوب وبسایت coin360.com تابلوی قیمتی آن می باشد که در یک نگاه وضعیت بازار را در ۲۴ ساعت گذشته به شما نشان می دهد. اما این جزئی ترین قابلیت این وبسایت است. قابلیت دیگری که کوین ۳۶۰ به شما ارایه می دهد، حجم نقدینگی بازار است.

بررسی حجم نقدینگی به شما کمک می کند تا درک بهتری از تصمیم گیری نهنگ ها و صرافی ها در خصوص هر رمزارز داشته باشید و با قرار دادن این اطلاعات در کنار تحلیل خود، از تصمیم خود مطمئن تر شوید. دیگر قابلیت جالب این وبسایت، تابلوی نقدینگی صرافی های بزرگ است که مانند تابلوی قیمتی، تنها در یک نگاه شما را از میزان عرضه و تقاضا بازار آگاه می سازد.

لینک: coin360

۳- Investing:

investing - اینوستینگ

وبسایت investing.com از آن دسته ابزارها بوده که در همه بازارهای مالی مورد استفاده قرار می گیرد. در این وبسایت هر جفت ارزی را که انتخاب کنید اطلاعات مفیدی در کنار اخبار روزانه مربوط به آن به شما ارایه می شود. همانطور می توانید تاریخچه قیمتی و رویدادی هر مورد را به طور جداگانه مشاهده کنید.

یکی دیگر از ابزارهای مفید این وبسایت، بخش تحلیل تکنیکال هر جفت ارز است که این امکان را به شما می دهد که با یک نگاه از سیگنال های بهترین اندیکاتور های موجود مطلع شوید. برخی از مفیدترین اندیکاتورهای لیست شده در این وبسایت عبارت از Moving Aavrage ،RSI ،MacD و Stocastic می باشند.

لینک: investing.com

۴- cryptovolatility:

فیلتر volatility  از آن دسته ابزارهایی است که یک اسکالپر بدون آن به مشکل زیادی برخورد خواهد کرد. البته این بدان معنا نیست که شما برای تریدهای سوینگ یا طولانی مدت نیازی به استفاده از این ابزار ندارید.

با کمک این ابزار می توانید ببینید که در چه روز هایی از هفته و در چه ساعاتی از شبانه روز یک ارز خاص مانند بیت کوین، بیشترین نوسان قیمتی را تجربه نموده است. این موضوع به شما کمک می کند تا بتوانید ساعت ترید خود را مشخص کرده و با برنامه ریزی بهتری به معامله بپردازید.

لینک: cryptovolatility.net

۵- correlation chart:

از دیگر مواردی که معامله گران حرفه ای برای تحلیل های خود بررسی می کنند، همگرایی یک ارز با سایر ارزها یا حتی سایر بازارهایی مالی می باشد. در وبسایت coinmetrics.io شما می توانید هر جفت ارزی را که در نظر دارید انتخاب نموده و میزان همگرایی آنها را به صورت چارت مشاهده کنید.

گذشته از ارزهای دیجیتال مواردی مانند طلای جهانی، بورس آمریکا و DXY نیز در این چارت لیست شده اند. توجه کنید فیلتر همگرایی یا correlation یکی از ابزارهای تحلیل قیمت قدرتمند و واجب برای هر تریدری محسوب می شود.

لینک : coinmetrics.io

۶- Tradingview:

tradingview - تریدینگ ویو

سامانه تریدینگ ویو (www.tradingview.com) کمتر از همه نیاز به معرفی داشته و تقریباً تمامی معامله گران حرفه ای و آماتور بارها از آن استفاده کرده اند. با استفاده از تریدینگ ویو می توان هر نوع ارز یا کالایی را که در بازارهای مالی جهانی یافت می شود، لیست کرده و با بهترین ابزارهای تحلیل تکنیکال به بررسی آن پرداخت.

از دیگر امکانات جالب توجه این سامانه بخش Idea آن بوده که با استفاده از آن می توانید تحلیل سایر معامله گران را مشاهده کرده و یا حتی تحلیل خود را با آنان به اشتراک بگذارید.

لینک: tradingview.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا