گلسنود : اتریوم برای ثبت یک رکورد قیمتی جدید آماده می شود!

اختصاصی کوین گراف،داده های گلسنود از ثبت رکورد قیمتی جدید اتریوم خبر می دهند. به گفته گلسنود، پلتفرم تحلیلی بلاکچین، فعالیت‌های درون زنجیره‌ای شبکه اتریوم، دومین دارایی رمزارز از نظر ارزش بازار، از ثبت یک رکورد قیمتی جدید خبر می‌دهند.

در گزارش هفتگی منتشر شده از سوی گلسنود، آشکار شده است که هولدرهای اتریوم به طور فعال دارایی‌های خود را از صرافی‌های ارز دیجیتال متمرکز خارج کرده و در کیف پول‌های خود نگهداری می‌کنند. این امر نشان دهنده آن است که کاهش عرضه اتریوم می‌تواند ادامه رالی قیمت گسترده این رمزارز را به دنبال داشته باشد.

این گزارش بیان می‌کند که صرافی‌های ارز دیجیتال هم اکنون تنها ۱۲ درصد از کل ذخایر اتریوم را در خود جای داده‌اند و این در حالیست که ۲۲ درصد از اتریوم‌های ضرب شده در قراردادهای هوشمند ذخیره سازی شده‌اند. این امر نشان دهنده افزایش علاقه سرمایه گذاران به حوزه اکوسیستم مالی غیرمتمرکز یا دیفای (DeFi) است.

به گفته گلسنود، به دنبال محدود شدن مجموع کارمزد گس استخراج هر بلاک به ۱۵ میلیون از سوی ماینرهای اتریوم، خروجی این بلاکچین نیز افزایش یافته که همین امر به کاهش کارمزد و در نتیجه افزایش سطح تراکنش‌ها منجر شده است.

بیشتر بخوانید : پرداخت کرایه تاکسی با استفاده از شبکه اتریوم در بریتانیا!

 

“خروجی کلی شبکه اتریوم به یک سطح تاریخی جدید یعنی ۱۶.۵ تراکنش در ثانیه (TPS) رسیده است. رکورد پیشین تعداد تراکنش‌های شبکه اتریوم ۱۳.۵ TPS بوده است که در چرخه صعودی پیشین بازار و در سال ۲۰۱۷ رخ داد. اما خروجی شبکه اتریوم در بازه زمانی قابل توجهی در سال ۲۰۲۱ بیشتر از این بوده است.

این گزارش همچنین اضافه کرده است که افزایش فعالیت‌ها، کاهش نسبت ارزش به تراکنش شبکه (NVT) اتریوم را به دنبال داشته است. شاخصی که ارزش بازار شبکه نسبت به حجم دلارهای انتقال یافته به درون زنجیره را می‌سنجد. روند نزولی NVT معمولاً به عنوان نشانه‌ی صعودی شبکه و قیمت اتریوم در نظر گرفته می‌شود.

“این هفته حجم نسبتاً بزرگ و قابل توجهی اتریوم از کیف پول‌های شناخته شده صرافی‌ها خارج شده و این مقدار در طول یک روز به بیش از ۲۰۰ هزار اتریوم رسیده است. نمودار نشان می‌دهد که شاخص NVT اتریوم از ژانویه ۲۰۲۰، بخصوص از زمان فروش گسترده آن در مارس ۲۰۲۰، به شدت روندی نزولی را در پیش گرفته است. افزایش خروجی تراکنش‌ها طی چند هفته گذشته نیز به کاهش نسبت NVT کمک کرده است و این امر از حرکت قیمت صعودی اتریوم طی روزهای گذشته پشتیبانی می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا