اتریوم در رتبه پانزدهم با ارزش ترین دارایی جهان!

اختصاصی کوین گراف، اتریوم در چندین صرافی مختلف از جمله Coinbase برای اولین بار از مرز قیمت ۴۰۰۰ دلار عبور کرد و رکورد بالاترین قیمت خود را در ۴۱۴۲ دلار ثبت کرد. این دستاورد مهم تنها یک هفته بعد از شکستن سد ۳۰۰۰ دلاری به دست آمده است. در زمان نگارش این خبر قیمت ارز دیجیتال ETH برابر ۴۱۲۶ دلار است.

نکته قابل ملاحظه این است که، هفته گذشته ارزش بازار اتریوم از ارزش بازار بانک آو آمریکا پیشی گرفت. در زمان نگارش این خبر و بر اساس اطلاعات سایت Assetdash ارز دیجیتال ETH در رتبه ۱۵ جدول با ارزش‌ترین دارایی‌های جهان و بالاتر از وال‌مارت قرار دارد. بانک جی‌پی مورگان در رتبه ۱۴ این لیست جای دارد.

بخشی از رشد قیمت اتریوم مرتبط با سرمایه‌گذاران سازمانی است. این هفته Coinshare در گزارشی اعلام کرد که موسسات در انتهای ماه آپریل بیش از ۳۰ میلیون ETH خریداری کرده‌اند. تخمین زده شده است که مدیران سرمایه تا کنون حدود ۱۳.۹ میلیارد دلار اتریوم در دست داشته باشند.

گفتنی است که، هفته گذشته بانک سرمایه‌گذاری اروپا اعلام کرد با همکاری بنک گلدمن ساکس، اوراق قرضه به ارزش ۱۲۰ میلیون دلار را روی شبکه اتریوم عرضه خواهد کرد. علاوه بر آن رشد حوزه امور مالی غیر متمرکز نیز به افزایش قیمت اتریوم کمک کرده است.

 

بیشتر بخوانید : گلسنود : اتریوم برای ثبت یک رکورد قیمتی جدید آماده می شود!

 

همچنین باید اشاره کرد که، قراردادهای هوشمند این شبکه باعث شده است صنعت دیفای در سال جاری رشد بسیار خوبی داشته باشد. اولاف کارلسون موسس شرکت پلی‌چین کپیتال تخمین زده است ۷۵ میلیارد دلار در سازمان‌های غیرمتمرکز این صنعت قفل شده باشد.

با این حال یکی از بزرگ‌ترین عوامل رشد قیمت ارز دیجیتال ETH، به‌روز رسانی‌های EIP-1559 است که به‌روز رسانی ETH 2.0 EIP-1559 قرار است در هارد فورک لندن اجرا شود.

و همینطور باید اشاره کرد که، اتریوم ۲.۰ شبکه را به مدل اجماع گواه اثبات سهام تغییر خواهد داد. این تغییر باعث کمتر شدن فشار فروش شده است.

یکی دیگر از اخبار خوب برای بزرگ‌ترین آلتکوین بازار، درخواست ثبت صندوق قابل معامله ETF اتریوم توسط شرکت VanEck است. علاوه بر آن در سال ۲۰۲۱، چهار صندوق ETF اتریوم در کانادا راه‌اندازی شده است. این صندوق‌ها به رکورد ۱۳۸ میلیون دلار از لحاظ حجم معاملات دست پیدا کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا