سیلور : ارزش بازار بیت کوین از ۱۰۰ تریلیون فراتر می رود!

مدیرعامل شرکت مایکرواستراتژی می‌گوید ارزش بازار بیت‌کوین از یکصد تریلیون دلار عبور خواهد کرد!

به گزارش CryptoGlobe، مایکل سیلور، مدیرعامل شرکت اطلاعات تجاری مایکرواستراتژی (تحت فهرست نزدک)، اظهار کرد که ارزش بازار بیت‌کوین در آینده از ۱۰۰ تریلیون دلار فراتر خواهد رفت و این رمزارز به یک «اثر تثبیت‌کننده» برای سیستم مالی جهانی تبدیل خواهد شد.

سیلور در برنامه Squawk Box شبکه CNBC بیان داشت که یک سیاره پولی ۵۰۰ تریلیون دلاری وجود دارد که لایه خارجی آن ارز و لایه‌های بعدی آن سهام، املاک و مستغلات و ۱۰ تریلیون دلار طلا و همچنین ۱ تریلیون دلار بیت‌کوین است.

به گفته وی، ارزش بازار بیت‌کوین به زودی از طلا پیشی خواهد گرفت. او اضافه کرد: سپس تا زمانی که به ۱۰۰ تریلیون دلار برسد بدهی دولتی با بازدهی منفی و سایر شاخص‌های پولی را به خود جذب خواهد کرد. به محض رسیدن به ۱۰ تریلیون دلار، نوسانات آن به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت.

وی همچنین افزود که با رشد ارزش بازار بیت‌کوین به ۱۰۰ تریلیون دلار، نرخ رشد و نوسانات آن کاهش یافته و به «یک اثر تثبیت‌کننده در سیستم مالی قرن ۲۱» تبدیل خواهد شد. سیلور این اظهارات را در بحبوحه کاهش ۲۰ درصدی قیمت بیت‌کوین از سقف قیمتی ۵۸،۰۰۰ دلار به کمتر از ۵۰،۰۰۰ دلار ابراز کرده است.

بیشتر بخوانید: مایکرواستراتژی و ۱ میلیارد بیت کوین دیگر!

سیلور فاش کرد که علاوه بر اندوخته‌های بیت‌کوین شرکت مایکرواستراتژی، خود وی نیز در این رمزارز پرچم‌دار سرمایه‌گذاری کرده است. اظهارات سیلور یک روز پس از آن صورت گرفت که وزیر خزانه‌داری ایالات متحده، جنت یلن ابراز داشت که نگران استفاده از بیت‌کوین در «فعالیت‌های غیرقانونی» است و ادعا کرد که این رمزارز یک «دارایی بسیار سوداگرانه» است.

از دیدگاه مدیرعامل مایکرواستراتژی، تقاضای بیت‌کوین طی چند سال آینده نه تنها از سوی مؤسسات بلکه از سوی سرمایه‌گذاران خرد نیز افزایش خواهد یافت. سیلور افزود که می‌توانیم انتظار داشته باشیم ظرف پنج سال آتی «یک میلیارد نفر پول خود را (درواقع حساب پس‌انداز خود را) در تلفن همراه خود در بیت‌کوین ذخیره کنند.»

مایکرواستراتژی هفته گذشته پس از اتمام اولین فروش بدهی خود در ماه دسامبر که طی آن ۶۵۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرد، دومین عرضه بدهی قابل تبدیل خود را به منظور استفاده از درآمد خالص آن برای خرید بیت‌کوین به پایان رساند. پیش‌بینی می‌شود مایکرواستراتژی ۱.۱۴۵ میلیارد دلار برای خرید ۷۱،۰۷۹ BTC سرمایه‌گذاری کرده باشد که اکنون ارزش آن بیش از ۳.۳ میلیارد دلار است.

گزارش اختصاصی مجله کوین گراف
منبع: cryptoglobe.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا