دلایل بازگشت قیمت BTC پس از اصلاح شدید!

قیمت بیت‌کوین در کمتر از ۲۲ ساعت به سرعت از ۴۴،۸۰۰ دلار به بالای ۵۰،۰۰۰ دلار رسید و این حرکت ۳ دلیل عمده داشت.

به گزارش کوین تلگراف، قیمت بیت‌کوین در طی ۲۲ ساعت از سطح ۴۴،۸۰۰ دلار به بالای ۵۰،۰۰۰ دلار رسید. پشت برگشت سریع بیت‌کوین سه عامل عمده وجود دارد که از جمله آنان می‌توان به نرخ فاندینگ پایین، خرید ۱۷۰ میلیون دلاری بیت‌کوین توسط شرکت اسکوئر و ثبات پیدا کردن بازار نقدی (اسپات) اشاره کرد.

نرخ فاندینگ معاملات آتی بیت‌کوین به‌طور قابل توجهی کاهش یافت؛

نرخ فاندینگ بیت‌کوین در تمامی صرافی‌های بزرگ آتی از جمله بایننس، بای‌بیت و بیت‌فینکس، به ۰.۰۱٪ کاهش یافته است. در حالی که نرخ فاندینگ معاملات آتی بیت‌کوین در طی حرکت قیمت از ۴۰،۰۰۰ دلار تا ۵۸،۰۰۰ دلار به‌طور مداوم بالای ۰.۱٪ بود.

وقتی نرخ فاندینگ آتی بالا باشد، بدان معناست که بازار از خریداران اشباع شده و احتمالاً رالی صعودی بیش از حد به طول انجامیده است. این شرایط خطر عمده فشار فروش ناگهانی (Long Squeez) را به دنبال دارد که ممکن است به ریزش ناگهانی بیت‌کوین در یک بازه کوتاه منجر شود. با بازگشت نرخ فاندینگ به ۰.۰۱٪، خطر فشار فروش ناگهانی به‌طور قابل توجهی کاهش یافته و اگر روند صعودی جدیدی آغاز شود، احتمالاً پایدارتر خواهد بود.

شرکت اسکوئر ۱۷۰ میلیون دلار بیت‌کوین خریداری می‌کند؛

در تاریخ ۲۴ فوریه، غول آمریکایی پرداخت شرکت اسکوئر، ۷۰ میلیون دلار بیت‌کوین خریداری کرد. این خرید به دنبال خرید ۵۰ میلیون دلاریِ ۸ اکتبر سال ۲۰۲۰ اتفاق افتاده است. در آن زمان، مدیر ارشد مالی شرکت اسکوئر، آمریتا اهوجا (Amrita Ahuja) گفت: «ما معتقدیم که بیت‌کوین پتانسیل این را دارد که در آینده به یک ارز فراگیر تبدیل شود. ما قصد داریم همچنان که پذیرش بیت‌کوین افزایش می‌یابد، آن را به روشی اصولی بیاموزیم و در آن مشارکت کنیم. برای شرکتی که در حال ساخت محصولات مبتنی بر آینده فراگیرتر است، این سرمایه‌گذاری گامی در این راستاست.»

خرید مجدد بیت‌کوین توسط اسکوئر بسیار حائز اهمیت است، چراکه نشان می‌دهد این شرکت به بیت‌کوین در بلندمدت اطمینان دارد.

بازار اسپات در حال ثبات پیدا کردن است؛

هنگامی که بیت‌کوین در حال اصلاح بود، قیمت آن در صرافی‌های نقدی مانند کوین‌بیس، بسیار کمتر از صرافی‌های آتی بود. به‌عنوان مثال، در تاریخ ۲۳ فوریه، زمانی که قیمت بیت‌کوین در صرافی‌های نقدی نزدیک به ۴۴،۸۰۰ دلار بود اما در صرافی کوین‌بیس ۶۰۰ دلار پایین‌تر معامله می‌شد.

هنگامی که قیمت بیت‌کوین در ابتدا از ۴۴،۸۰۰ دلار به ۴۸،۰۰۰ دلار بهبود یافت، نشانه‌هایی از یک ری‌تست خرسی وجود داشت. جان چو (John Cho)، مدیر گسترش جهانی شرکت GroundX، در اینباره اینگونه اظهار داشت: «ما انتظار این را داشتیم، اما فکر نمی‌کردیم که به این زودی یا به این سرعت اتفاق بی افتد. یک جهش قوی از این نقطه ایدئال خواهد بود؛ به عقیده من سطوح حمایتی ما در ۴۰،۰۰۰ الی ۴۱،۰۰۰ دلار است که نمایانگر اصلاح ۳۰ درصدی از بالاترین سطح قیمت خواهد بود.»

در کوتاه مدت، اگر بیت‌کوین بتواند بالای ۵۰،۶۰۰ دلار که به یک منطقه حمایتی تبدیل شده باقی بماند، احتمال افزایش قیمت به سطح مقاومت بعدی در ۵۶،۰۰۰ دلار افزایش می‌یابد. درنهایت، همان‌طور که قبلاً اشاره شده بود، چنین اصلاحاتی برای چرخه گاوی بیت‌کوین کاملاً طبیعی است. در حقیقت این اصلاحات در بازار گاوی سال ۲۰۱۷ بیت‌کوین که ۹ پولبک عمده ۲۰ تا ۴۰ درصدی داشت، امری عادی بود. اما علیرغم تعدد این اصلاحات شدید، قیمت بیت‌کوین در آن سال نسبت به ATH قبلی خود بیست برابر افزایش یافت.

ترجمه اختصاصی مجله کوین گراف
منبع: cointelegraph.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا