یک میلیارد دلار لیکویید در کمتر از ۳ ساعت!

پس از آنکه پادشاه رمزارزها در رهایی از اصلاح قیمت دردناک خود ناکام ماند، حجم لیکویید شده بیت‌کوین در صرافی بایننس رکوردهای جدیدی را به ثبت رساند.
یک پلتفرم تحلیلی از آمار «موج دوم لیکویید» ناشی از سقوط قیمت بیت‌کوین پرده برداشت. افت بیت‌کوین (BTC) به زیر ۴۸،۰۰۰ دلار، مجموع حجم لیکوییدها را به عددی ۱۰ رقمی رساند.

موج دوم قتل عام؛

به گزارش یوتودی (u.today)، طبق آخرین توئیت Skew، حجم کل لیکوییدها در بازارهای بیت‌کوین بایننس طی چند ساعت پرتلاطم روز گذشته از مرز ۱ میلیارد دلار عبور کرد. اولین موج لیکوییدها با اولین افت بیت‌کوین به زیر ۵۰،۰۰۰ دلار صورت گرفت.

یک میلیارد دلار پوزشن لانگ بیت‌کوین (BTC) در صرافی بایننس نابود شد!

۲۳ فوریه، اصلاح دردناک پادشاه رمزارزها همچنان ادامه داشت و به دنبال ورود جریان عظیم نقدینگی به صرافی‌ها، این اصلاح منجر به موج دوم لیکوییدها شد.

بیت‌کوین (BTC) تنها دارایی نیست که گاوها را در ۲۴ ساعت گذشته متحمل ضرر کرد. حجم کل پوزشن‌های لانگ لیکویید شده اتریوم (ETH) نیز در صرافی‌های بزرگ از ۱.۳ میلیارد دلار عبور کرد. تریدرهای لایت‌کوین (LTC)، بایننس کوین (BNB) و ریپل (XRP) هم شاهد لیکووید شدن مجموعاً ۰.۵ میلیارد دلار پوزشن لانگ در پلتفرم های عمده مشتقات بودند.

در همین حال که اصلاح ماه ژانویه برای تریدرها تداعی شده است، حجم کل لیکوییدها از ۵.۵ میلیارد دلار فراتر رفته است. میزان خالص پوزشن‌های لیکویید شده برای همه ارزها بیش از ۵.۵ میلیارد دلار است که به ادعای برخی منابع یک رکورد جدید محسوب می‌شود. برای مقایسه، در تاریخ ۱۳ مارس ۲۰۲۰، یعنی «جمعه سیاه تاریخ رمزارزها» در بدترین ساعت ها کمتر از ۳ میلیارد دلار آکار لیکویید به ثبت رسید.

در همین حال، برخی از تریدرهای برتر شروع به بررسی نقطه انتهایی این اصلاح کردند. اسکات ملکر (Scott Melker) تریدر و تحلیلگر برجسته بازار ارزهای دیجیتال این سقوط را با حادثه ژانویه مقایسه کرد، زمانی که بیت‌کوین (BTC) از سقف قیمت محلی خود در اطراف ۴۲،۰۰۰ دلار سقوط کرد.

اسکات ملکر در اینباره اظهار داشت: ممکن است کف بعدی بیت‌کوین در ۴۲،۰۰۰ باشد. به گفته ملکر، در صورت تکرار تاریخ، کف محلی ۴۲،۰۰۰ دلار (نزدیک به سقف قیمت قبلی) سطح کلیدی رالی فعلی بیت‌کوین خواهد بود.

ترجمه اختصاصی مجله کوین گراف
منبع: u.today

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا