دامپ شدید قیمت بیت کوین;زمان خرید مجدد است؟

در هفته گذشته، سرعت رشد قیمت بیت‌کوین افزایش یافت شد تا این رمزارز به بالاترین سطح خود در بالای ۵۸ هزار دلار دست یابد. با این وجود، خرس‌ها وارد عمل شدند و قیمت را تا سطح فعلی کاهش دادند و احتمالاً فرصتی برای رشد آلت‌‌کوین‌ها فراهم کردند.

به گزارش کوین پدیا (coinpedia)، این افت در عرض چند ساعت گذشته شدت گرفت و قیمت را به سطوح نزدیک به ۵۰,۰۰۰ دلار کاهش داد؛ بسیاری از آلت‌‌کوین‌ها نیز از این روند پیروی کردند. اما چه چیزی ناگهان تغییر کرد که منجر به چنین افت شدیدی شد؟

طبق گفته‌های یک تحلیلگر، سرمایه‌گذار و کارآفرین آلیستر میلن (Alistair Milne)، دلایل احتمالی آن می‌تواند بالا بودن نرخ‌ها، تغییر تمرکز مؤسسات، سیو سود و غیره باشد.

و اما دلایل احتمالی ریزش:

– نرخ فاندینگ‌ بسیار بالا
– خرید بیت‌کوین توسط مایکل سیلور به اتمام رسید
– بسیاری از افراد نمی‌توانند در تعطیلی آخر هفته‌ سیو سود کنند
-کریپتوپتیک (Cryptopathic) اقدام به سیو سود کرد

از سطوح حمایت کلیدی می‌توان به ۵۲,۰۰۰ دلار، ۵۰,۰۰۰ هزار دلار، ۴۸,۰۰۰ دلار اشاره کرد. همچنین ریزش به کمتر از محدوده ۴۲,۰۰۰ می‌تواند خطرساز باشد.

همچنین حدود ۴۱۰ میلیون دلار لیکویید در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ریزش قیمت اخیر توسط صرافی بایننس گزارش شده است. لری چرماک در این باره اظهار داشت: این لیکویید گسترده بسیار انتظار می‌رفت، چراکه اهرم (Leverage) تریدرهای خرد در دو هفته گذشته تقریباً ۵۰٪ افزایش یافته بود. پس از سرمایه‌گذاری شرکت تسلا روی بیت‌کوین، اهرم تریدرهای خرد به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافت.

درمجموع، رالی قیمت بیت‌کوین شامل جهش‌های بزرگ و همچنین ریزش‌های متعدد است. ازاین‌رو ، انتظار می‌رود قیمت بیت‌کوین به اندازه کافی اصلاح شود تا محرز شود که بازار گاوی به پایان رسیده است. با این‌ حال تحلیلگر مشهور Rekt Capital معتقد است که بیت‌کوین روند صعودی خود را از سر خواهد گرفت.

ترجمه اختصاصی مجله کوین گراف
منبع: coinpedia.org

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا