تحلیل تکنیکال بیت کوین آیا ریزش همچنان ادامه دارد؟

تحلیل تکنیکال بیت کوین؛ آیا ریزش همچنان ادامه دارد؟

تحلیل اختصاصی – ارزهای دیجیتال که در طول یک ماه گذشته رشد جالب توجه ای را تجربه کردند دیشب با یک افت قیمت شدید، حدود دوازده درصد از حجم بازار خود را از دست دادند. از این رو این سوال برای تمامی معامله گران مطرح شده که آیا این ریزش باز هم ادامه دارد؟ در این تحلیل به بررسی سناریو های مختلف در خصوص پادشاه رمزارزها می پردازیم.

بیت کوین با پشت سر گذاشتن نقاط مقاومتی کلیدی در طول یک ماه گذشته به سطح ۱۹,۰۰۰ دلار رسید. با ورود بیت کوین به این سطح از قیمت آلت کوین های مطرح بازار رشد دیوانه واری را تجربه کردند. بیت کوین در نهایت پس دو مرحله برخورد با مقاومت جدید خود یعنی ۱۹,۴۸۰ دلار وارد موج نزولی قدرتمندی تا نقطه ۰.۲۳۶ فیبوناچی شد. همچنین اندیکاتور RSI که حدود یک ماه وارد مرحله Overbought شده بود هم اکنون در نقطه ۵۷ قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع نمودار در تریدینگ ویو

پادشاه رمزارزها پس از گذر قیمت از فیبوناچی ۰.۲۳۶ با یک اصلاح قیمتی مواجه شده و در نهایت روی همین سطح (یعنی قیمت حدودی ۱۷,۰۰۰ دلار) به یک ثبات موقت رسیده است. این ریزش با سقوط قیمتی کل بازار رمزارزها همراه بود. نکته قابل توجه در این سقوط قیمتی بالا رفتن حجم تسلط بیت کوین (حدوداً ۶۳ درصد) در بازار بود، در حالی که انتظار می رفت این موضوع برای استیبل کوین هایی مانند تتر اتفاق بیفتد.

با بررسی روانشناسی بازار متوجه می شویم که مانند ریزش های قیمتی گذشته سرمایه گذاران بیت کوین بلافاصله پس از ریزش قیمتی وارد بازار نشده اند. معمولاً این وقفه در ورود افراد جدید باعث ریزش بیشتر قیمت شده و می توان انتظار داشت که قیمت بیت کوین در نقاط پایین تری نیز مشاهده شود.

سطوح قیمتی ۱۸,۲۶۵، ۱۸,۶۰۰ و ۱۸,۸۰۰ دلار از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و اصلاح قیمتی تا این نقاط می تواند ادامه پیدا کند. چنانچه ریزش ادامه پیدا کرده و به ترتیب از سطوح مقاومتی ۱۶,۴۷۰ و ۱۵,۷۶۰ دلار عبور کند می توان انتظار داشت که تا سطح ۰.۶۱۸ فیبوناچی یعنی رقم ۱۳,۴۷۸ دلار نیز برسد.

با بررسی عوامل فاندامنتال این روزهای بیت کوین و حجم قابل توجهی از سرمایه های جدید که منتظر قیمتی مناسب برای ورود به بازار هستند، می توان این ریزش را یک اصلاح قیمتی قدرتمند در نظر گرفته و پیش بینی می شود پس از آن با ادامه روند گاوی مواجه شویم. معامله گران بسیار دقت کنند تا با تصمیم گیری عجولانه و احساسی در این نوسان قیمتی سرمایه خود را به خطر نیندازند. ترس و طمع را جایگزین صبر و دانش کنید!

تحلیل اختصاصی مجله کوین گراف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا