انواع نمودار قیمتی در تریدینگ ویو (Tradingview)

آشنایی با انواع نمودار در تریدینگ ویو

تریدینگ ویو جدیدترین نسل از ابزارهای نمودار خوانی بوده که با جامعه و ابزارهای قدرتمند خود تمامی تحلیلگران را اعم از بزرگ و کوچک به سمت خود کشانده است. در سامانه تریدینگ ویو می توانید با انواع نمودارهای قیمت مانند نمودار میله ای، نمودار شمعی و خطی به تحلیل قیمت بپردازید. این مقاله جهت آشنایی با انواع نمودارهای موجود در تریدینگ ویو و نحوه خواندن آن ها به قلم در آمده است. با ما همراه باشید.

به طبع هر نموداری دارای ویژگی های منحصر به فرد خود بوده و روش معاملاتی مخصوص به خود را دارد. انتخاب نمودار مناسب بستگی به سبک و استراتژی معاملاتی تحلیلگر دارد. شما برای اینکه به یک تریدر موفق تبدیل شوید نیازی نیست طریقه معامله با تمامی نمودارهای قیمتی را یاد بگیرید، اما آشنایی با آن ها و نحوه خواندنشان می تواند در مسیر طولانی و پر پیچ و خم این بازار به شما کمک شایانی کند.

انواع نمودار های مبتنی بر زمان:

نمودار مبتنی بر زمان

اگر بخواهیم یک تفکیک کلی برای نمودار های قیمتی در نظر بگیریم، می توان آنها را به دو گروه مبتنی بر زمان و مبتنی بر قیمت دسته بندی کرد. در نمودارهای مبتنی بر زمان هر بخش از اطلاعاتی که نمودار در اختیار ما می گذارد بر پایه تایم فریم یا قاب زمانی می باشد. این به معنی است که هر قسمت از نمودار نشان دهنده تغییرات قیمت در یک بازه زمانی مشخص است.

بیشتر بخوانید: آموزش تحلیل تکنیکال؛ تایم فریم چیست؟

همچنین خود نمودارهای مبتنی بر زمان به دو دسته خطی و OHLC تقسیم بندی می شوند. در نمودار های خطی، نمودار تنها قیمت نهایی را در یک بازه زمانی نشان می دهد. یعنی اگر شما تایم فریم خود را روی یک روزه تنظیم کرده باشید، نمودار قیمت در پایان روز را به شما نشان می دهد و با نوسانات قیمتی در طی روز کاری ندارد.
در نمودارهای OHLC شما اطلاعات بیشتری را از چارت دریافت می کنید. این اطلاعات شامل چهار قیمت می باشد:

۱- قیمت زمان باز شدن OPEN
۲- بالاترین حد قیمت HIGH
۳- پایین ترین حد قیمت LOW
۴- قیمت در زمان بسته شدن CLOSE

با استفاده از این اطلاعات شما متوجه می شوید که قیمت در بازه زمانی مد نظر شما دقیقاً چه میزان نوساناتی را تجربه کرده است. ضمناً فهرست نمودارهای مبتنی بر زمان در تریدینگ ویو بدین شرح می باشند:

لیست نمودارهای مبتنی بر زمان:

– نمودار میله ای Bars
– نمودار شمعی Candles
– نمودار شمعی Hollow Candles
– هِیکین آشی Heikin Ashi
– نمودار خطی Line
– نمودار خطی Area
– نمودار خطی Baseline

انواع نمودار های مبتنی بر قیمت:

نمودارهای مبتنی بر قیمت

در این نمودارها تغییرات بر اساس نوسانات قیمتی می باشد. این یعنی اگر یک ارز یا دارایی در طول مدت زمان زیادی دستخوش تغییر قیمتی نگردد، ما در نمودار های مبتنی بر قیمت هیچ اطلاعات و رسم جدیدی را دریافت نمی کنیم. ولی چنانچه در طول مدتی کوتاه قیمت صعود و یا نزول شدیدی را تجربه کند ما تغییرات را در این نوع چارت مشاهده می کنیم.

نمودارهای مبتنی بر قیمت در واقع یک نوع ابزار برای تشخیص روند به شمار می آیند و معمولاً تحلیلگران برای تأیید تحلیل و تشخیص روند از آنها در کنار نمودارهای مبتنی بر زمان استفاده می کنند. این نمودارها به خاطر حذف کردن نوسانات جزئی نسبت به نمودارهای مبتنی بر زمان جهت روند را بهتر نشان می دهند.

البته از آنجا که هر کالا یا ارزی سیستم تغییر قیمت و بازارهای مخصوص به خود را دارد برای تنظیم کردن نمودارهای مبتنی بر قیمت نیاز به آزمون و خطا بوده و ممکن است کمی در اوایل کار معامله گر را به خطا بیندازند. ضمناً فهرست کامل نمودارهای مبتنی بر قیمت که در تریدینگ ویو قابل استفاده هستند بدین شرح می باشند:

لیست نمودارهای مبتنی بر قیمت:

– نمودار رنکو Renko
– نمودار لاین بریک Line Break
– نمودار کاگی Kagi
– نمودار نقطه و شکل Point & Figure
– نمودار محدوده ایRange

وب سایت تریدینگ ویو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا