افت موقت قیمت بیت‌کوین به زیر ۲۹,۰۰۰ دلار موجب نابودی بیش از ۹۲ میلیون دلار پوزیشن باز شد

Bloody Bitcoinبه گزارش مجله کوین‌گراف به نقل از بیت‌کوین‌دات‌کام؛ در نخستین روز آگوست، بازار ارزهای دیجیتال با کاهش ۱.۴ درصدی ارزش کل و افت تا رقم ۱.۱۷ تریلیون دلار مواجه شد. در طول همین ۲۴ ساعت، بازارهای اهرمی ارزهای دیجیتال شاهد لیکویید ۹۲ میلیون دلار پوزیشن، عمدتاً در پوزیشن‌های لانگ بود. بزرگترین بازندگان این شبانه‌روز PLS و HEX، دو توکن مرتبط با پروژه‌های ریچارد هارت بودند. بیت‌کوین خود به‌تنهایی در برابر دلار آمریکا ۱٫۶۱ درصد کاهش یافت، درحالی که اتریوم ۱٫۷۲ درصد افت قیمت را تجربه کرد. البته این مابین لایت‌کوین علیرغم کاهش در ساعات پایانی روز ۳۱ جولای، موفق شد تا ۱ آگوست ۰٫۷۳ درصد افزایش داشته باشد که بی‌ارتباط با هاوینگ این رمزارز نیست.

بیشتر بخوانید: هر آنچه لازم است درباره پوزیشن شورت یا همان پوزیشن سل بدانید

از بین تمام بازارهای اهرمی ارزهای دیجیتال، ۹۲٫۹۵ میلیون دلار در روز گذشته لیکویید شده‌است. پوزیشن‌های مربوط به بیت‌کوین ۲۲٫۳۸ میلیون دلار و اتریوم ۱۶٫۷۳ میلیون دلار از این سهم را به خود اختصاص دادند. ریپل هم ۴٫۶۶ میلیون دلار از این لیکوییدها سهم داشت، درحالی که توکن CRV رقم ۵٫۸۷ میلیون دلار در ۲۴ ساعت گذشته به ثبت رساند. تقریباً ۸۰٫۲۰ میلیون دلار از این لیکوییدها از پوزیشن‌های لانگ و ۱۲٫۷۶ میلیون دلار دیگر از پوزیشن‌های هیجانی هنگام نوسان سرچشمه گرفته‌اند. تنها در ۱۲ ساعت گذشته، ۱۳٫۸۸ میلیون دلار لیکویید اتفاق افتاد که شامل ۷٫۷۹ میلیون دلار در پوزیشن‌های لانگ بود.

Liquidation Chart, by Coinglass
نقشه نقدینگی ۲۴ ساعت گذشته، منبع: کوین‌گلس

کاهش قیمت در بازار ارزهای دیجیتال ممکن است به کاهش موقت نرخ بیت‌کوین به زیر حمایت روانی ۲۹ هزار دلار نسبت داده‌شود. بااین‌حال، با رویداد قریب‌الوقوع هاوینگ لایت‌کوین در کمتر از ۲۴ ساعت، این امکان وجود دارد که قیمت لایت‌کوین شاهد افزایش باشد. توجه به این نکته مهم است که به‌طور کلی بازارهای اهرمی ارزهای دیجیتال شدیداً نوسان دارند و چنین تغییرات ناگهانی در قیمت آنان عجیب نیست.

منبع: news.bitcoin.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا