صندوق های پوشش ریسک (Hedge Fund) خریداران بیت کوین در ریزش اخیر!

اختصاصی کوین گراف، صندوق‌های پوششی و خریداران سازمانی کف‌های اخیر را خریداری کردند.
پس از فروش نزدیک به پنجاه و یک هزار بیت‌کوین در طی دو هفته گذشته، مجموعاً سی‌وچهار هزار بیت‌کوین در طول سه‌شنبه و چهارشنبه توسط مؤسسات خریداری شده است.

نکته قابل ملاحظه اینکه، سقوط بازار بیت‌کوین و رمزارزها در طی چند روز گذشته منجر به محو شدن حدود ۵۰۰ میلیارد دلار سرمایه از بازار رمزارز شد. سقوط روز چهارشنبه خاطرات آشفته‌بازار مارس سال ۲۰۲۰ میلادی را تداعی نمود که قیمت بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها در عرض یک روز بیش از پنجاه درصد افت کرد. این ریزش منجر به لیکویید شدن بیش از ۸ میلیارد دلار پوزشن اهرم دار نیز شد. با این حال، این ریزش یک فرصت مناسب سرمایه‌گذاری نیز به همراه داشت و به نظر می‌رسد صندوق‌های سرمایه‌گذاری و نهنگ‌های بزرگ اولین کسانی بودند که از این فرصت بهره بردند.

گفتنی است، طبق داده‌های چین‌انالیسیس Chainalyis، سرمایه‌گذاران نهادی در ریزش‌های اخیر اقدام به خرید نموده و همچنین به جبران بخش اعظم زیان‌ها کمک کردند. داده‌ها نشان می‌دهد صندوق‌های پوششی و بازیگران بزرگ پس از فروش نزدیک به ۲ میلیارد دلار بیت‌کوین طی دو هفته گذشته، ۳۴۰۰۰ واحد بیت‌کوین را در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه خریداری کرده‌اند.

بیت‌کوین و بازار کریپتو در مسیر بازیابی:

قابل به ذکر است، سقوط بزرگ روز چهارشنبه موجب افت قیمت بیت‌کوین به سطح ۳۰۰۰۰ دلار و کاهش قیمت اتر به زیر ۲۵۰۰ دلار شد و هر دو رمزارز برتر ۵۰ درصد از کل سرمایه بازار خود را از دست دادند. با این حال، بازار با قدرت برگشت کرد، به طوری که بیت‌کوین به بالای ۴۲،۰۰۰ دلار بازگشت و اتریوم خود را به سطح ۳۰۰۰ دلار نزدیک کرد.

گفتنی است، اکنون نرخ های فاندینگ funding rate نیز به سطوح منفی (که صعودی محسوب می‌شوند) کاهش یافته است. تحلیلگران کریپتو همچنین اظهار داشتند که این فروش ناشی از وحشت panic selling از سوی هولدرهای کوتاه‌مدت صورت گرفته است، چراکه اکثر هولدرهای بلندمدت همچنان اندوخته‌های خود را حفظ کرده‌اند. آنها همچنین این ریزش‌ها را برای از دور خارج کردن دست‌های ضعیف بازار ضروری دانستند.

باید اشاره کرد که، جدای از فروش ناشی از وحشت در بین هولدرهای کوتاه‌مدت و نهنگ‌ها، اختلال در عملکرد صرافی‌های بزرگ از جمله کوین‌بیس، کراکن، بایننس و حتی وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ نیز به این مصیبت افزود، چراکه کاربران نمی‌توانستند به حساب‌های خود دسترسی پیدا کنند تا در قیمت‌های کف‌ رمزارز خریداری کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا