چه بر سر بیت کوین خواهد آمد؟! بنیانگذار گلکسی دیجیتال به شما توضیح میدهد

اختصاصی کوین‌گراف، مایک نووگرازتز درست قبل از بازگشت بیت‌کوین به ۴۲۰۰۰ دلار، گفت: «بیت‌کوین فعلاً برگشت نخواهد کرد.»

قابل به ذکر است که قیمت بیت‌کوین و بسیاری از رمزارزها در ۲۴ ساعت گذشته بعضاً با درصدهای دورقمی سقوط کرد، اما به نظر می‌رسد برخی از کارشناسان رمزارز هنوز در مورد کلیت بازار با احتیاط خوش‌بین هستند.

مایک نووگراتز (Mike Novogratz) بنیان‌گذار گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital) در مصاحبه‌ای با برنامه Squawk Box از شبکه CNBC در روز چهارشنبه، اظهار داشت که «مدتی زمان خواهد برد تا بازار رمزارز تحکیم شود و کف خود را پیدا کند» که همان روز قیمت بیت‌کوین به ۳۰،۰۰۰ دلار سقوط کرد. نووگراتز این سخنان را زمانی مطرح کرد که قیمت این رمزارز تقریباً ۳۸۰۰۰ دلار بود و پس از بسته شدن بازار سهام در روز گذشته به بالای ۴۲۰۰۰ رسید.

نووگرازتز گفت: «ما یک تلاقی از حوادث و رویدادها داشتیم: «مالیات در امریکا، توییت‌های ایلان ماسک و… عملکرد مثبت قیمت‌ها را در هم شکست و اکنون با یک حادثه لیکویید، مواجه شدیم» او گفت: «بیت‌کوین فعلاً برنخواهد گشت، این رمزارز برای مدتی وارد فاز تثبیت خواهد شد. »

گفتنی است، گرچه مدیرعامل گلکسی دیجیتال تخمین زد که بیت‌کوین ممکن است کف ۳۶۰۰۰ دلار یا ۳۸۰۰۰ دلار را لمس کند، اما قیمت اندکی افزایش یافت و سطح ۴۲،۴۳۴ دلار را قبل از برگشت به سطح ۴۰،۰۰۰ دلار لمس کرد. در زمان انتشار این مقاله، قیمت در محدوده ۳۸۰۰۰ دلار در نوسان است.

همچنین باید اشاره کرد که به احتمال زیاد عوامل بسیاری در سقوط روز گذشته بازار نقش داشته است. کارگزاری برتر رمزارز، Genesis General Trading، گزارش داد که به دلیل این لیکوییدها و بسته شدن پوزیشن‌های اهرم‌دار، یک فروش عمده ناشی از ریزش بیت‌کوین صورت گرفت. در همین حال، این شرکت گفت که بسیاری از خریداران اتر (ETH) زمانی که قیمت این توکن برای اولین بار از اوایل ماه آوریل به زیر ۲۰۰۰ دلار رسید وارد آن شدند و صندوق‌های بزرگ نیز با رسیدن قیمت بیت‌کوین به ۳۵۰۰۰ دلار اقدام به خرید آن کردند.

«در حالی که حجم‌های اولیه در ابتدای ریزش صبح امروز کاهش یافت، اما شاهد تثبیت بازار با تقاضای نهادی ثابت‌تری بودیم.»

قابل به ذکر است که، دیگر فعالان در فضای رمزارز، از جمله کنستانتین بویکو رومانووسکی ((Konstantin Boyko-Romanovsky مدیرعامل و بنیان‌گذار پلتفرم میزبان گره اعتبار سنجی Allnodes و استیو ارلیچ Steve Ehrlich))، مدیرعامل شرکت و هم‌بنیانگذار Voyager Digital اظهار داشتند که ریزش‌های اخیر ممکن است به دلیل خروج سرمایه افرادی باشد که خبر ممنوعیت صرافی‌ها، سرویس‌ها و تراکنش‌های رمزارزی در چین به گوش آنها رسید. اخیراً سه انجمن در چین مسائل و مشکلات مربوط به سرمایه‌گذاری در رمزارزها را برشمرده و به مردم در مورد خطرات این بازار هشدار دادند.

بویکو رومانووسکی بیان کرد که: «اصلاح در بازار رمزارز یک پدیده شایع است.» «اما این بدان معنا نیست که بازار نزولی در راه است. بازار زمانی نزولی خواهد شد که صنعت بلاکچین نشانه‌هایی از افول را از خود نشان دهد. که این دور از ذهن است. »

الریچ اضافه کرد:
«ما شاهد یک اصلاح هستیم، اما این یک فرصت برای سرمایه‌گذاران خرد است که دوباره وارد بازار شده و خریدهای خود را افزایش دهند. کریپتو جایی نخواهد رفت».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا