واردات کالا با رمزارز برای کسب‌ و کارهای ایران مجاز شد!

ایران رمزارز

گزارش مجله کوین‌گراف به نقل از کوین‌تلگراف. وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران در راستای تقویت تجارت کشور، استفاده از رمزارز به جای دلار و یورو برای واردات کالا توسط کسب‌ و کارهای ایرانی را مجاز اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری‌های محلی، رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران تایید کرد که مقررات دقیقی در مورد استفاده از رمزارزهای پایه برای تجارت و تامین الزامات صنعت استخراج رمزارز در کشور تصویب شده است.

رضا فاطمی امین روز یکشنبه در نمایشگاه صنعت، تنها یک هفته پس از ثبت اولین سفارش واردات خودرو با رمزارز به ارزش ۱۰ میلیون دلار. به شرح تغییرات قوانین نظارتی رمزارزها در ایران پرداخت. پس از واردات هفته گذشته، انجمن واردات ایران خواستار شفافیت در مقررات نظارتی شد. تا کسب‌وکارها و واردکنندگان با تغییر دستورالعمل‌ها دچار مشکل نشوند.

وزیر امور خارجه ایران خاطرنشان کرد. «مقررات جدید تمامی مسائل مربوط به صنعت رمزارز، از جمله فرآیند دریافت مجوز و تامین انرژی به اپراتورهای استخراج کشور را مشخص می‌کند.»

با تعیین قوانین جدید، اکنون کسب و کارهای محلی ایران می‌ توانند وسایل نقلیه و طیف وسیعی از کالاهای وارداتی را به جای پرداخت دلار یا یورو، با استفاده از رمزارز ها به ایران وارد کنند.

منبع: cointelegraph.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا