پنج خبر مهم از کنفرانس «The B Word»

کنفرانس «کلمه بی» با  شرکت سه سرمایه‌دار بزرگ جامعه رمزارزها، و افشاگری و اظهارات شگفت‌انگیزشان به پایان رسید. این کنفرانس بیش از همه گواهی بر پاسخ مثبت کاربران به بیت‌کوین و آینده رمزارزها بود. موضوعات مورد بحث در این کنفرانش شامل نقش بیت‌کوین در جامعه، جنبه سیاسی دموکراتیک آن و آگاهی روز افزون این رمزارز برای سازگاری با محیط زیست می‌شد.

• اسپیس‌اکس، تسلا و ایلان ماسک، در حال حاضر بیت‌کوینهای خود را ذخیره می‌کنند.

ایلان ماسک در جریان کنفرانس کلمه بی گفت که هر دو شرکت او، یعنی اسپیس اکس و تسلا در حال حاضر بیت‌کوینهای خود را نگه خواهند داشت. این اظهارات باعث شگفتی بسیاری شد، چون خلاف موضع قبلی  تسلا در برابر بیت کوین بود. با این حال، ماسک گفت که هنوز از نقدهای قبلی خود به بیت‌کوین، تحت عنوان تثبیت کار (Proof of work) دفاع می‌کند.

ماسک عنوان کرد: «من طرفدار بیت کوین هستم، اما ما باید مراقب مصرف انرژی رمزارزها، خصوصاً بیت‌کوین، با توجه به موضوعات نقد تثبیت کار باشیم، تا شاید از مصرف بیش از حد انرژی و تهدید علیه محیط زیست جلوگیری کنیم.»

• ماسک بیت‌کوین، اتریوم و دوج‌کوینهای خود را نگه می‌دارد، اما انتخاب یکی از این رمزارزها برای سرگرمی است.

ماسک در مورد میم‌کوین‌هایی که ذخیره کرده است، توضیحاتی داد. او گفت که جامعه دوج‌کوین «بی‌ادب» است و میم‌های خنده‌داری دارد. ماسک اضافه کرد که به دو جنبه دوج‌کوین، یعنی سگها و میم‌ها علاقه دارد و به صراحت گفت که از اینکه دوج‌کوین «زیاد از حد اوج نمی‌گیرد» خوشش می‌آید.

اما به نظر می‌رسد که خود ماسک زیادی دوج ‌کوین را جدی نمی‌گیرد و بیشتر به خاطر سرگرمی در این رمزارز سرمایه‌گذاری کرده است و پتانسیل دوج را برای رقابت در بازار تحت سلطه بیت‌کوین، بالا نمی‌بیند.

ماسک به شوخی گفت: « بامزه‌ترین وکنایه‌آمیزترین عاقبت برای دوج‌ کوین این خواهد بود که رمزارزی که به عنوان یک جوک برای تمسخر ارزهای دیجیتال ساخته شده بود، در صدر جدول رمزارزها قرار گیرد.»

• احتمالاً تسلا در آینده، بار دیگر درگاه خرید محصولات تسلا از طریق بیت‌کوین را باز کند.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا معتقد است که اگر مصرف انرژی بیت‌کوین با طبیعت هماهنگ شود، تسلا مانند قبل درگاه پرداخت با بیت‌کوین را باز خواهد کرد. ماسک به یافته‌های اخیر در مورد استخراج بیت‌کوین با استفاده از انرژیهای تجدیدپذیر اشاره کرد و گفت اگر این روند ادامه یابد، تسلا مانند قبل بیت‌کوین می‌پذیرد.

ماسک قبلاً اشاره کرده بود که با سپردن پول و پرداخت هزینه نگهداری به بانکها موافق نیست و یک سیستم غیرمتمرکز با وجود نبود نظارت بر آن، به اندازه سپرده‌گذاری در بانک امنیت دارد. علاوه بر این، باز کردن پرداختهای بیت‌کوینی، هم برای تسلا و هم برای کل جامعه رمزارزها سودمند خواهد بود. ماسک تاکید کرد که ویژگی رمزارزها در «سپردن رمز خصوصی حساب هر شخص به دست خودش» به جای اتکا به سیستم بانکی، آینده بهتری برای سرمایه‌گذاران به همراه خواهد داشت.

ماسک گفت: «به نظر می‌رسد که بیت‌کوین در مسیر استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر قرار گرفته است و در حال حاضر ترندی برای رسیدن به مصرف بیش از %۵۰ نیروی مورد نیاز استخراج، از محل انرژیهای تجدیدپذیر وجود دارد. در صورت تحقق، احتمالاً تسلا پذیرفتن بیت‌کوین را از سر گیرد… تراز بانکی تسلا در اروپا دارای نرخ سود منفی است. ما باید برای نگهداری پول به بانک هزینه پرداخت کنیم، این دیوانگی است!»

• جک دورسی امیدوار است که ارمغان بیت‌کوین، صلح جهانی باشد.

جک دورسی، مدیرعامل توئیتر و حامی بیت‌کوین، پیرامون ایده‌ی «تبدیل بیت‌کوین به ارز رسمی اینترنت» صحبت کرد. نظر دورسی این است که بیت‌کوین می‌تواند با حذف واسطه‌ها، نیاز به اعتبار دولتی و سایر مواردی که روند مبادلات را تحت‌تاثیر می‌گذارد، مشکل انتقالات ارزی جهانی را حل کند.

بیت‌کوین این پتانسیل را دارد که فقط با برداشتن این موانع، کل بازی را تغییر دهد. دورسی اشاره کرد که امروزه مهم است که پولی به دور از نظارتهای دولتی داشته باشیم، ارزی که مورد تائید همه، از خرده‌فروشان تا موسسات بزرگ باشد. دورسی معتقد است که این روش، همان چیزی است که سیستم مالی کنونی را، غیرقابل دستبرد، قدرتمند و امن نگاه می‌دارد.

دورسی گفت: «امیدوارم که ارمغان بیت‌کوین صلح جهانی باشد.»

• کتی وود می‌گوید: «بیت‌کوین از استخراج طلا و سیستم اقتصادی سنتی، سبزتر خواهد بود.»

کتی وود، مدیرعامل و مدیر ارشد فناوری اطلاعات شرکت ARK Invest، در مورد نقش بیت‌کوین در بالابردن توانمندی اقتصادی و ایجاد زمینه‌ای برای شفافیت و دموکراتیک‌تر کردن اکوسیستم اقتصادی صحبت کرد. وود بر برتری بزرگ سیستم مالی غیرمتمرکز، یعنی فضای باز و شفاف آن، در برابر سیستم مالی سنتی تاکید کرد. کتی معتقد است که، در مقایسه با استخراج طلا و سیستم مالی سنتی، بیت‌کوین پتانسیل بالاتری برای هماهنگی با محیط زیست دارد.

منبع: coingape.com

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا