ویتالیک بوترین: EIP-1559 اثباتی بر تغییرپذیری اتریوم است.

ترجمه اختصاصی کوین‌گراف به نقل از کریپتو‌اسلیت؛ پس از اندکی تاخیر در تاریخ اجرا، بروزرسانی هاردفورک اتریوم لندن روز پنچشنبه حدود ساعت ۱۳:۰۰ به وقت گرینویچ شروع شد.

ویتالیک بوترین بنیانگذار اتریوم، گفت که موفقیت راه‌اندازی این هاردفورک، نشانه‌ی این است که اکوسیستم اتریوم توان تغییر زیادی برای بهتر‌شدن دارد.

مخاطب صحبتهای بوترین افرادی هستند که به توانایی برنامه‌نویسان در پردازش ورژن دوم اتریوم شک دارند. با اینکه هاردفورک لندن نشان‌داده که می‌تواند با چالشهای سخت فنی روبرو شود، اما گذر به عملکرد مدل جدید «اثبات سهام» چالش سختتری است.

سخنان بوترین حاکی از اطمینان او به ارائه ETH 2.0 است، که به گفته وی تاریخ انتشار آن در اوایل سال ۲۰۲۲ اتفاق خواهد افتاد.

 همه چیز هاردفورک لندن به EIP 1550 بستگی دارد:

هاردفورک لندن چند پیشنهاد برای بهبود شبکه اتریوم ارائه داد که اصلی‌ترین آن EIP 1550 بود.

آپدیت EIP 1559 برای بار اول در سال ۲۰۱۸ به عنوان راه‌حلی برای نوسانات کارمزد و تاخیر/گیر‌کردن انتقالات مطرح شد. عناصر جامعه اتریوم با این حرکت مخالفت کردند، بیشتر به دلیل این باور که در نتیجه این آپدیت از کارمزد ماینرها کاسته می‌شود.

در آن زمان، مخالفان این سوال را هم مطرح می‌کردند که آیا این توسعه ارزشش را دارد. بنیانگذار StealthMail اوگن ورزون، استدلال کرد که اتریوم ۱٫۰، بزودی به نفع اتریوم ۲٫۰ از بازار خارج خواهد شد. بنابراین چرا باید منابع خود را در پروژه‌ای گذاشت که قرار است جایگزین شود؟

با این حال دستبرد در کارمزد‌ گاز اتریوم، به ویژه در تابستان گذشته، اجباری بر لزوم آپدیت شبکه بود. اجرای EIP 1559 در حال حاضر به معنی قابل پیش‌بینی شدن کارمزد گاز است که موجب کنترل نوسان قیمت می‌شود. اما این موضوع لزوماً به خودی خود به معنی کم شدن هزینه نهایی نیست، به ویژه اینکه کاربران هنوز می‌توانند برای کم کردن وقت انتظار انتقالات خود، انعام دهند.

مسلماً آپدیت EIP 1559 تا به امروز مهمترین تغییر، برای تجدیدنظر در سیاست مالی هزینه‌های پایه شبکه است. عملکرد اصلی این سیاستها در کنترل تورم است. طرفداران بروزرسانی انتظار دارند که این اعمال تغییرات، فشار قیمت را افزایش دهد.

اکنون بوترین اطمینان بیشتری به اتریوم ۲٫۰ دارد:

بوترین گفته است که حالا به ادغام پروژه اتریوم با بروزرسانی هاردفورک لندن اطمینان بیشتری دارد. این ادغام زنجیره‌های اتریوم ۱٫۰ و اتریوم ۲٫۰ را همزمان اجرا خواهد کرد تا در آینده آنها را با هم بیامیزند.

بعد از اتمام پروژه بروزرسانی، شبکه اتریوم یک شبکه «اثبات سهام» کامل خواهد بود که به عقیده برخی آینده فناوری بلاکچین است. حداقل تا جایی که پایداری مطرح باشد.

بوترین گفت که اتریوم ۲٫۰ مصرف انرژی شبکه را تا ۹۹ درصد کاهش می‌دهد.

در روزهای اخیر اتریوم بهترین عملکرد خود را تجربه کرده و از ۲۱ جولای، ۱۳ شمع سبز متوالی داشته است.  فروش روز چهاردهم با افزایش شدید خریداران همراه بود که موجب شد اتریوم در دو روز مانده به اجرای هاردفورک، افزایش ۱۳ درصدی داشته باشد.

در زمان نگارش این مقاله اتریوم با کاهش ۳ درصدی به قیمت ۲,۷۴۵ دلار رسیده است.

منبع: cryptoslate.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا