از پذیرش بیت‌کوین توسط شیائومی چه می‌دانیم؟

از پذیرش بیت‌کوین توسط شیائومی چه می‌دانید؟

گزارش اختصاصی مجله کوین‌گراف؛ کمپانی شیائومی در ماه ژوئن امسال عنوان «پرفروشترین برند موبایل جهان» را به دست آورد، و روز ۵ آگوست ۲۰۲۱، اعلام شد که در فروشگاههای کشور پرتقال، درگاه پرداخت از طریق رمزارزهایی مثل بیت‌کوین را برای فروش محصولاتش گشوده است.

اما در روز ۶ آگوست، کمپانی شیائومی اعلام کرد که تبلیغات مربوط به گشوده‌شدن پرداختهای رمزارزی، توسط فروشگاههای MI در پرتقال هیچ ارتباطی به خود این شرکت ندارد. شیائومی گفت فروشگاههای MI در پرتقال یک نهاد مجاز مستقل شخص ثالث هستند که به تنهایی این تصمیم را گرفته و هیچ ارتباطی به خود کمپانی شیائومی ندارند.

شیائومی به خاطر اقدامات نظارتی دولت چین، قصد ندارد که نقشی در تبلیغ ارزهای دیجیتال داشته باشد. روزنامه‌نگار چینی کالین وو-وو گفته است که، بنیانگذار شیائومی لی جون، سرمایه زیادی در کمپانی‌های ارزهای دیجیتال مانند OKCoin، Conflux و Certik  گذاشته است.

وو بلاکچین (WuBlockchain) روز ۶ آگوست در اکانت توئیتری خود نوشت: «به عنوان یک کمپانی چینی، شیائومی از فعالیت در تبلیغ پرداختهای رمزارزی که قوانین چین را نقض می‌کنند، می‌ترسد. اما از طرف دیگر لی جون در کمپانی‌های رمزارزی زیادی مانند OKCoin، Conflux و Certik  سرمایه‌گذاری کرده است.»

خبر منتشر شده توسط کمپانی پرداخت رمزارزی:

کمپانی Utrust که ارائه‌دهنده درگاه پرداخت رمزارزی برای فروشگهای MI در پرتقال است، برای تبلیغ همکاری خود را با فروشگاه MI، توئیتی منتشر کرد که پس از خبر تکذیب شیائومی، آن را حذف کرد:

«اکنون فروشگاه MI پرتقال، فروشنده‌ی رسمی شیائومی، پرداختهای رمزارزی می‌پذیرد! نماینده‌ی پرتقالی کمپانی شیائومی دومین کمپانی تولید گوشی‌های همراه در جهان،  از فردا رمزارز خواهد پذیرفت.»

چین به اقدامات خود ادامه خواهد داد:

مقامات چینی اعلام کردند که در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ نیز قوانین جدیدی برای فعالیتهای ارزهای دیجیتال اعمال خواهند کرد. در کنفرانس روز ۳۱ جولای، «بانک مردمی چین» به این نتیجه رسید که مقامات باید به اعمال فشار بر فعالیتهای رمزارزی ادامه دهند، تا پلتفرمهای مبادلات و صرافی‌ها برای رعایت الزامات نظارتی و اصلاع عملیات خود تشویق شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا