هارد فورک لندن اتریوم چند توکن را منسوخ خواهد کرد!

ترجمه اختصاصی کوین‌گراف به نقل از کوین‌گیپ؛ تاریخ بزوررسانی درون زنجیره‌ای بزرگ دومین رمزارز جهان اتریوم، یعنی هاردفورک لندن نزدیک است. این به‌روزرسانی در تاریخ ۵ آگوست انجام می‌شود و قرار است که مشکل کارمزد گاز اتریوم را حل کرده و تاثیر ضد تورمی بر عرضه اتر داشته باشد. علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال مشتاقانه منتظر این بروزرسانی هستند و امیدوارند که تأثیر مثبتی بر قیمت این توکن داشته باشد. با این حال، هاردفورک لندن برای همه خبر خوبی نیست زیرا پس از آن چندین توکن گازی منسوخ خواهند شد.

وان اینچ (۱inch)، یک پروتکل دکس (DEX) معروف، فاش کرد که بروزرسانی بعدی بلاکچین اتریوم، دو توکن محبوب تراکنشی آن را بی‌فایده خواهد کرد. این توکن‌ها عبارت‌اند از توکن گاز اتریوم GST2 و نسخه بهبود یافته آن CHI که توسط شبکه ۱inch توسعه یافته است. این شرکت در پست رسمی وبلاگ خود خبر داد:

«از آنجا که شفافیت همیشه یکی از ارزش‌های اصلی شبکه ۱inch بوده است، ضرورت دارد که این موضوع را با شما به اشتراک بگذاریم که به‌روزرسانی آینده اتریوم، موسوم به هارد فورک لندن، بر برخی از توکن‌های این شبکه تأثیر می‌گذارد و آنها را منسوخ می‌کند.»

گفتنی است که دلیل این منسوخ شدن، اجرای طرح EIP-1559 است که نیاز معامله‌گران به ماینرها را برطرف می‌کند. هر دوی این توکن‌ها به عنوان توکن پاداش گاز، برای پرداخت هزینه به ماینرها مورد استفاده قرار می‌گرفتند. پس از اجرای این طرح، معامله‌گران مستقیماً با شبکه تعامل می‌کنند و کارمزد گاز را به جای ارسال به ماینرها، به شبکه پرداخت خواهند کرد. این شبکه یک کارمزد پایه برای پردازش تراکنش‌ها تعیین کرده که به حساب ماینرها منتقل می‌شود. توکن اتریوم باقی‌مانده سوزانده می‌شود و به طور کامل از چرخه عرضه حذف می‌شود.

اتریوم به سقف‌های ماهانه جدید چشم دوخته است:

و اما قیمت اتر در طول هفته گذشته همراه با دیگر توکن‌های بازار رمزارز افزایش یافته و یک سقف ماهانه جدید در ۲۶۹۵ دلار ثبت کرده است. ETH در حال حاضر بالای ۲۵۰۰ دلار معامله می‌شود و سرمایه‌گذارانِ در انتظار هارد فورک لندن، به ثبت یک سقف‌ ماهانه جدید در روزهای آینده امیدوارند.

همچنین باید اشاره کرد که دومین رمزارز بزرگ جهان ۴۲٫۶۲ درصد از پیک تاریخی خود یعنی ۴۳۶۲ دلار افت کرده است، اما با توجه به اینکه بلاکچین در حال نزدیک شدن به مرحله انتقال از اثبات کار به اثبات سهام است، امید برای تشکیل یک روند صعودی، بسیار بالا است.

منبع: Coingape.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا