۲۰۰ میلیون دلاربودجه جهت توسعه Internet Camputer!

ترجمه اختصاصی کوین‌گراف به نقل از دی کریپت، بنیاد دفینیتی از اختصاص یک بودجه دویست میلیون دلاری به توسعه‌دهندگان جهت ساخت اپلیکیشن رویThe Internet Computer، یک شبکه بلاکچین غیرمتمرکز که هدف آن افزایش کارایی اینترنت است، خبر داده است.

دومینیک ویلیامز (Dominic Williams)، بنیان‌گذار و دانشمند ارشد دفینیتی (Dfinity)، در اطلاعیه‌ای که امروز در جریان اجماع کوین‌دسک(Coindesk)، منتشر شد، بیان داشت: «هدف ما پشتیبانی از بازسازی همه سیستم‌ها و سرویس‌ها با اشکال جدید با استفاده از قراردادهای هوشمند روی یک بلاکچین عمومی بی‌حدومرز است.» وی افزود: «آنچه جهان اکنون برای بهره‌گیری از قابلیت‌های جدید بلاکچین می‌سازد، بخش مهم و جذاب بعدی خواهد بود.»

قابل ذکر است،The Internet Computer پس از پنج سال توسعه و جذب ۱۰۲ میلیون دلار بودجه از سرمایه‌گذارانی همچون آندریسن هاروویتز (Andreessen Horowitz) و پولی‌چین کپیتال (Polychain Capital)، راه‌اندازی شد.

نکته قابل ملاحظه اینکه، برنامه بلند‌ پروازانه دفینیتی این است که اینترنت را با استفاده از قراردادهای هوشمند به یک کامپیوتر بزرگ و جهانی تبدیل کرده و این بازار رایانش ابری ۳۷۰ میلیارد دلاری را به دوش بکشد و جهان را از وابستگی خود به سرورهای متمرکز رها کند.

اولاف کارلسون-وی (Olaf Carlson-Wee)، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت پولی‌چین کپیتال اظهار داشت: «شبکه‌ای که بابت سرمایه‌گذاری در آن هیجان‌زده هستم، سرویس یا محصول بومی این سیستم جدید است، نه اپلیکیشنی که از وب ۲ به وب ۳ منتقل شده باشد.»

اما بایستی اشاره کرد که صرف داشتن سرمایه هنگفت برای ایجاد نسل جدید مگا‌ اپ‌ها (Mega Apps) ازجمله نسخه‌های غیرمتمرکز لینک‌د‌ین، تیک‌تاک، واتس‌اپ و …در Internet Computer کافی نیست، چراکه پروتکل آن هنوز در بوته‌ی آزمون قرار نگرفته است؛ و به ‌رغم جذابیت‌های فراوان آن، در یکی از مطالعات Adweek ادعا شده است که دفینیتی علی‌رغم انتشار کدهای Internet Computer، بخش قابل توجهی از آن‌ها را نزد خود نگه داشته است.

این منتقد همچنین به جذب سرمایه هنگفت دفینیتی و ارزش‌گذاری غیر شفاف آن اشاره کرد و در خصوص تفاوت‌های این پروژه با AWS، گوگل یا ارائه‌دهندگان خدمات ابری که این شبکه می‌خواهد جایگزین آن‌ها شود سوال‌هایی مطرح کرد.

باید گفت که دفینیتی نمی‌تواند مطمئن باشد که توسعه‌دهندگان به این پلتفرم روی خواهند آورد. اما می‌تواند اطمینان داشته باشد که منابع زیادی در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا