مراقب سارقان کلید خصوصی خود باشید!

اختصاصی کوین گراف، سارقان زیادی در انتظار موقعیتی برای به تاراج بردن اموال کاربران ارزهای دیجیتال نشسته‌اند و متأسفانه در اغلب مواقع اشتباه کاربر کلید این تجربه تلخ را خواهد زد. علیرغم اینکه پیشتر موارد بسیاری از این تجربه ها و شگردهای کلاهبرداران را شرح داده‌ایم، امروز قصد داریم به جهت یادآوری به یکی از مشهورترین انواع کلاهبرداری در دنیای ارزهای دیجیتال اشاره کنیم، با ما همراه باشید.

پس از یک روز پر از کار یکی از همکاران مجموعه، ما را از دایرکت عجیب یک کلاهبردار آگاه کرد. در کمال تعجب این سارق نسبتاً غیرمحترم به جای تلاش برای نزدیکی به مجموعه مستقیماً خواسته پلید خود را بیان کرده و در نهایت وقاحت پیشنهاد مشارکت در یک کلاهبرداری را داده بود! لذا بر آن شدیم تا از چند و چون شگرد این سارق آگاه شویم. (متن درخواست این فرد در عکس دوم این پست موجود است)

پس از کمی تلاش در جلب اعتماد کلاهبردار، متوجه شدیم این شخص اقدام به ساخت دامنه‌ای (آدرس اینترنتی) مشابه تراست ولت کرده و با تبلیغ در فضای مجازی تلاش می‌کند کلید خصوصی کیف پول کاربران را به بهانه پرداخت ۲۰۰ دلار دوج کوین رایگان به صورت ایردراپ دریافت کند که مشخصاً در صورت فریب کاربر، نقشه شوم خود را به پایان رسانده و تمام موجودی فرد بیچاره را سرقت کند. (لحن تمسخرآمیز کلاهبردار نسبت به کاربران فریب خورده در عکس سوم این پست موجود است)

نکته جالب گفتگوی کوتاه با کلاهبردار مذکور، سواستفاده وی از نقاط ضعف مردم و همچنین به روز بودن این متد بود. انتخاب دوج کوین برای فریب سوژه به موجب شهرت چند ماهه این رمزارز و همچنین سواستفاده از شرایط ضعیف مالی برخی از کاربران که آنان را به دریافت «پول مفت» تشویق کرده بود! پول مفتی که مالباخته به جای دریافت، پرداخت می‌کند.

در آخر از تمامی همراهان عزیز مجله کوین‌گراف خواهشمندم برای جلوگیری از متضرر شدن افراد بیگناه و همچنین ایمن تر کردن فضای کسب درآمد سالم در این بازار، ما را در بازنشر هرچه بیشتر این مطلب یاری نمایند.

⚠️ هشدار: در اختیار قرار دادن «کلید خصوصی» کیف پول می‌تواند به از دست رفتن تمام دارایی موجود در آن منجر شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا