گزارش ورتکس: نوسانات چگونه منجر به سود ۲۸۰ برابری یک استراتژی معاملاتی میشود؟

ترجمه اختصاصی کوین‌گراف به نقل از کوین‌تلگراف، در حالی که هودلرهای بیت‌کوین شاهد کاهش تدریجی آوردهای سال ۲۰۲۱ هستند، یک استراتژی معاملاتی کریپتو از ۳ ژانویه تاکنون بیش از ۳،۰۰۰ سود عاید کرده است، و بیت‌کوین در این سبد پرتفوی نیست.

یک کلاس دارایی پرنوسان، به غیر از استرس و حمله‌های قلبی گاه‌به‌گاه چه چیزی برای تریدرها به ارمغان می‌آورد؟ فرصت!!

گفتنی است که، نیکول ویرک (Nicole Wirick) از Prosperity Wealth Strategies در میشیگان در مصاحبه با مجله فوربس خلاصه کرد: «نوسانات بازار یک بخش طبیعی از سرمایه‌گذاری است و انتظار می‌رود در یک پرتفوی تأثیر بگذارد. اگر بازارها فقط صعود می‌کردند، سرمایه‌گذاری آسان می‌بود و همه ما ثروتمند می‌شدیم.»

و در طی بازار صعودی ده ساله وال استریت، به نظر می‌رسد برخی از سرمایه‌گذاران که باید بهتر اطلاع داشته باشند این موضوع را فراموش کرده‌اند، دلیل آن هم این است که آنها به افزایش پیوسته قیمت سهام طی چندین سال عادت کرده‌اند.

نکته قابل ملاحظه اینکه، جیمی دیمون (Jamie Dimon)، مدیرعامل JPMorgan Chase که در سال ۲۰۱۷ بیت‌کوین را «کلاه‌برداری» قلمداد نمود، این هفته به کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان ایالات‌متحده گفت که «توصیه شخصی من به مردم این است: از آن دوری کنید.» و در عین حال در جلسه سهامداران خودش در ۱۸ می، بیان داشت «بسیاری از مشتریان ما می‌پرسند، آیا می‌توانیم به آنها کمک کنیم رمزارز خرید و فروش کنند؟ و هم‌زمان که در مورد آن صحبت می‌کنیم روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنیم. »

پس چرا مدیرعامل بزرگ‌ترین بانک امریکا روی چیزی سرمایه‌گذاری می‌کند که به بقیه مردم توصیه می‌کند از آن دوری کنند؟

نوسانات در قلب این بحث است: این یک مصداق بارز از این حکایت است: «اون چیزی که میگم رو انجام بده، نه اون کاری که می‌کنم»؛ و دیمون و بسیاری از امثال او در بازارهای مالی سنتی، وقتی بازارها متلاطم هستند، سود زیادی به دست می‌آورند.

مسلماً هیچ بازاری پرنوسان‌تر از بازار رمزارز نیست!!!!

باید گفت که، طی چند هفته گذشته، نوسانات باری دیگر به بازارهای رمزارز بازگشت و موجب شد تا بیت‌کوین به ۳۰،۰۰۰ دلار سقوط و مجدداً به سطح ۴۰۰۰۰ دلار افزایش پیدا کند؛ و آلت‌کوین‌ها حتی با شدت بیشتری دچار نوسان شدند، پدیده‌ای که به الگوریتم کمی Cointelegraph Markets Pro، یعنی امتیاز ورتکس (VORTECS™ Score) کمک کرده تا نتایج فوق‌العاده‌ای را در سناریو آزمایشی خودکار خود به دست آورد.

این الگوریتم در یک سناریوی آزمایشی، زمانی که امتیاز ورتکس از یک آستانه خاص (به عنوان مثال ۸۰) عبور می‌کند دارایی دیجیتال مورد نظر را «خریداری» کرده و زمانی که از آستانه دوم عبور می‌کند (به عنوان مثال ۷۵) آن را «می‌فروشد».

قابل به ذکر است، این الگوریتم بدون استفاده از تکنیک‌های دشوار ریبالانسینگ (rebalancing techniques)، با تقسیم ساده سبد پرتفوی بین تمام دارایی‌هایی که در حال حاضر مناسب سرمایه‌گذاری هستند، یک بازده ۳،۰۳۷ درصدی را در استراتژی آزمایشی خود عاید کرده است. خرید در سطح ۸۰ و فروش آن هنگامی که دارایی در مسیر برگشت مجدد از سطح ۸۰ عبور می‌کند.

برای مقایسه، بیت‌کوین از ۳ ژانویه فقط ۱۱٫۲٪ بازده داشته و سبد متشکل از ۱۰۰ آلت کوین برتر بازار (به مقدار برابر) نیز سود ۲۴۷ درصدی عاید کرده است.

باید اشاره کرد، تنها دلیلی که امتیاز ورتکس می‌تواند چنین سود هنگفتی به همراه داشته باشد، پرنوسان بودن بازار رمزارز است که فرصت‌های ورود و خروج متعددی را در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر نسبت به بازارهای سنتی ارائه می‌دهد.

این ممکن است تا حدی به دلیل ماهیت ۲۴/۷ بازار رمزارز باشد، اما همچنین تا حدودی به این دلیل است که تحمل ریسک سرمایه‌گذاران کریپتو به میزان قابل توجهی بالاتر از مدیر عاملان وال استریت (حداقل برای سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت) است.

بنابراین گرچه نوسانات بالا جنبه‌های منفی واضحی ازجمله خطر ضرر موقت و دائمی به همراه دارد، اما برای تریدرهایی که از مهارت‌های تحقیقاتی قوی برخوردار هستند، سود بسیار زیادی به همراه دارد.

Cointelegraph Markets Pro
با هزینه اشتراک ماهانه ۹۹ دلار و یا سالانه با احتساب دو ماه رایگان به طور انحصاری برای اعضای آن در دسترس است. این پلتفرم دارای ضمانت بازگشت وجه ۱۴ روزه است واعضا می‌توانند در هر زمان اشتراک خود را لغو کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا