درآمد ماینر های بیت کوین به بالاترین میزان خود در سال ۲۰۲۱ رسید!

گزارش اختصاصی کوین گرف، از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون مجموع درآمد ماینر های بیت کوین به تدریج افزایش یافته و روز جمعه به بالاترین سطح خود رسیده است.

بنابر اطلاعات گلس‌نود، در حال حاضر درآمد ماینر ها از کوین‌های تازه استخراج شده و کارمزد تراکنش‌ها مجموعاً ۶۴ میلیون دلار است که رشد تقریبا ۴۰۰ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد. این نکته قابل توجه است که افزایش درآمد ماینر ها علیرغم نصف شدن پاداش بلاک پس از هاوینگ محقق شده است.

قابل ذکر است که درآمد ماینرها علیرغم افزایش سختی ماینینگ و میانگین هش ریت شبکه، رشد داشته است.
در واقع، سختی ماینینگ بیت کوین نیز اخیراً به رکورد جدیدی دست یافته است و طی یک سال گذشته ۶۶ درصد و از ابتدای سال تاکنون ۲۴ درصد افزایش یافته است. افزایش سختی ماینینگ همراه با افزایش هش‌ریت منجر به این شده بود که بسیاری از افراد در جامعه ارز دیجیتال معتقد باشند که به زودی با تسلیم شدن ماینر ها مواجه خواهیم شد. تسلیم شدن ماینر ها پدیده‌ای است که طی آن، ماینینگ بیت کوین دیگر سودآور نیست و باعث می‌شود که ماینر ها در واکنش به شرایط نزولی بازار، کوین‌های تازه استخراج‌شده خود را به جای آنکه حفظ کنند، بفروشند.

نکته عجیب این است که با آغاز روند صعودی بیت کوین در ابتدای سال، این موضوع هم‌چنان پابرجا بود. با افزایش قیمت بیت کوین به رکوردهای جدید، ماینر ها فروش دارایی‌های خود را آغاز کردند. تغییر درآمد ماینر های بیت کوین در بخش عمده‌ای از سال منفی باقی ماند و در روز ۲۶ ژانویه با فروش روزانه ۲۳,۰۰۰ بیت کوین مواجه شدیم.

بیشتر بخوانید : شرایط دریافت مجوز استخراج در ایران

هرچند این فروش در ماه فوریه و با افزایش قیمت بیت کوین، به تدریج کاهش یافت. در ماه مارس، ماینر ها مجددا انباشت بیت کوین را شروع کردند که گویای اعتماد آنها به این ارز دیجیتال است. تجربه نشان داده است مثبت شدن درآمد ماینر ها گویای آن است که ماینر ها افزایش قیمت بیت کوین را پیش‌بینی می‌کنند.

و اما سوالی که اینجا مطرح است این است که این موضوع چه تاثیری بر قیمت بیت کوین دارد؟ با توجه به عدم فروش یا تسلیم نشدن ماینر ها، عوامل فاندامنتال کاملا به روند صعودی بیت کوین اشاره دارند. شرکت‌های ماینینگ نظیر Riot Blockchain نیز در حال سرمایه‌گذاری بیشتر به منظور گسترش عملیات خود هستند. قیمت بیت کوین در حال حاضر ۵۹,۸۴۴ دلار است و نزدیک به رکورد ۶۱,۵۰۰ دلاری خود می‌چرخد. به نظر می‌رسد که دیر یا زود شاهد روند صعودی دیگری از این ارز دیجیتال خواهیم بود.
.
منبع: bitcoinist.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا