شرایط دریافت مجوز استخراج در ایران

شرایط دریافت مجوز استخراج بیت کوین در ایران

در این مقاله قصد داریم شرایط و چگونگی اخذ مجوز استخراج ارزهای دیجیتال در ایران را بررسی کنیم. استخراج بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در تاریخ ۲۸ آبان ماه ۹۸ از طرف دولت به رسمیت شناخته و رسماً به چرخه اقتصادی ایران وارد شده است. در ادامه برخی از مفاد و شرایط قانونی استخراج در ایران را مورد بررسی قرار خواهیم کرد.

در ابتدا باید گفت اعتبار این مجوزها ۶ ماهه بوده، ولی می توان آن را به شرط پیشرفت فیزیکی مجموعه تا یک سال تمدید کرد. مطلب مهم دیگر تعداد دستگاه های ماینر مورد استفاده صاحب مجوز است. براساس قانون، میزان مصرف برق باید حداقل ۲۵۰ کیلو وات باشد. این میزان برق مصرفی مطابق با مصرف برق مجموعه های صنعتی بوده و برای کمتر از این مقدار امکان صدور جواز ممکن نیست. به این معنا که اگر شخصی تنها یک یا دو دستگاه ماینر داشته باشد، قادر به دریافت مجوز نیست.

بیشتر بخوانید: سود ماهیانه در دنیای ارزهای دیجیتال

از نکات قابل توجه این است که، متقاضیان اجازه تأسیس فارم درون محدوده های شهری را ندارند و باید در فواصلی که تعیین شده مستقر شوند. برای مثال حداقل فاصله مورد نیاز برای استقرار فارم از تهران، ۱۲۰ کیلومتر می باشد. همچنین مکان استقرار واحد استخراج کننده می بایست حتماً دارای کاربری صنعتی باشد.

تعرفه برق استخراج کنندگان همانند میانگین نرخ برق صادراتی ایران به سایر کشورها محاسبه می شود که ۹۶۵ تومان برای هر مگاوات در ماه های گرم سال (از خرداد تا شهریور) و همچنین در ۸ ماه دیگر نصف این مبلغ (۴۸۰ تومان به ازای هر مگاوات) تعیین شده است. از آنجا که این مبلغ بسیار زیاد است، اگر تعداد دستگاه های ماینر بیشتر باشد یعنی میزان مصرف برق بالاتر برود وزارت نیرو ۲۰ درصد تخفیف برای این واحدها در نظر خواهد گرفت. علاوه بر این تخفیف، اگر واحد مذکور از استخر های داخلی برای پردازش استفاده کند، می تواند از ۱۵ درصد تخفیف بیشتر نیز بهره‌مند شود.

برای درخواست این مجوز که از سوی وزارت صنعت و معدن و تجارت استان ها صادر می شود، می توانید از طریق وبسایت «بهین یاب» به آدرس behinyab.ir اقدام به نام نویسی نموده و در صورت دارا بودن تمامی شرایط نامبرده، طی مدت زمان ۴ الی ۵ روز کاری این اجازه نامه رسمی برای شما صادر خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا