تفاوت Swap و Exchange در تراست ولت

همه کاربران تراست والت با بخش اکسچنج این کیف پول برخورد داشته اند. بخشی بسیار کاربردی که اغلب کاربران بنا به دلایل زیادی از آن استفاده نمی کنند. اما اگر بیشتر دقت کرده باشید، دو نوع اکسچنج متفاوت در تراست وجود دارد که در این مقاله به تفاوت های آنان می پردازیم. با ما همراه باشید.

تراست والت مانند همه کیف پول های رقیب امکاناتی برای تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر برای کاربران فراهم کرده است. اما تفاوت اصلی این امکان در تراست والت، قابلیت تبدیل به دو روش Swap و Exchange است که اتفاقاً موجب سردرگمی بسیاری از کاربران شده است.

به طور خلاصه می توان گفت استفاده از حالت Swap در این کیف پول چیزی شبیه به پلتفرم Changelly عمل کرده و با استفاده از آن می توان توکن های مختلف از شبکه های گوناگون را با هم تعویض کرد.

SWAP در تراست ولت

البته تراست والت محدودیت هایی نیز تعریف کرده و در بخش Swap همه ارزهای دیجیتال را پشتیبانی نمی کند. تا جایی که اطلاعات در دسترس است، در صورت تبدیل توکن های ERC-20 به یکدیگر با این روش، تراست والت از صرافی غیرمتمرکز UniSwap به این منظور یاری می گیرد.

بیشتر بخوانید: آموزش نصب تراست ولت

اما در بخش Exchange ماجرا کمی متفاوت است. قسمت جالب و کمی گیج کننده این بخش، شباهت زیاد آن به بازار Spot صرافی بایننس است.

exchange در تراست ولت

موتور این اکسچنج با صرافی غیرمتمرکز بایننس (Binance DEX) تقویت شده و در واقع تراست والت راهی برای استفاده از این صرافی است. لازم است پیش از هر چیز دیگری بدانید که در این صرافی همه توکن ها تنها در شبکه Bep2 (بایننس چین) قابلیت تبادل دارند.

پیشتر در مقاله ای دیگر درباره شبکه BEP2 و مزایای استفاده از آن توضیحاتی داده بودیم. این شبکه وابسته به صرافی بایننس بوده و تقریباً همه رمزارز های شناخته شده این بازار در این شبکه موازی یافت می شوند. این شبکه در واقع مناسب افرادی است که قصد خرج کردن توکن های خود را نداشته و صرفاً به جهت هولد آن ها را خریداری می کنند.

توکن پایه این شبکه BNB بوده و برای بازگشت به دلار در مواقع ضروری می توانید از استیبل کوین BUSD استفاده کنید. البته به عنوان ارز پایه می توان از BTC و برای استیبل از USDT نیز استفاده کرد اما با توجه به تنوع بسیار کم، توصیه نمی شوند. برای شروع کار با این قسمت جذاب در تراست والت، تنها کافی است یک بار تتر های خود به BUSD تبدیل کرده و به تراست والت منتقل کنید تا معاملات خود را در محیطی امن و به دور از تحریم ها ادامه دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا