قوانین ایالات متحده در حوزه رمزارزها

قوانین ایالات متحده در حوزه رمزارزها

در چند سال گذشته دولت های مختلف قوانین مخصوصی را در خصوص رمزارزها تنظیم نمودند. ایالات متحده آمریکا هم از این قاعده مستثنا نبوده و از سوی برخی از وزارتخانه های آن کشور توجه زیادی نسبت به ارزهای دیجیتال شده است. بعضی ازکمیته های دولتی متل کمیته بورس و اوراق بهادار برای قانونگذاری در این رابطه اقداماتی را مبذول داشته اند که در این مقاله به برخی از آنان اشاره می کنیم.

درخصوص قوانین فروش ارزهای دیجیتال در آمریکا اگر فروش شامل اوراق بهادار باشد یا اگر به عنوان تبادل پول می خواهد فروشی صورت گیرد، باید تحت قوانین ایالتی و طبق چهارچوب قوانین خرید و فروش دولتی این تبادل انجام شود. لازم به ذکر است که ارزهای دیجیتال در برخی کمیته های فدرال به عنوان کالا محسوب می شوند.

از آنجایی که این قوانین، پیچیدگی ها و تبصره های بسیار زیادی دارد، اکثر صرافی های بزرگ مانند بایننس مجبور به ساخت سامانه های متفاوتی برای خرید و فروش و ترید مردم مقیم ایالات متحده شده اند. حتی صرافی هایی مانند کوین بیس که خود آمریکایی می باشند نیز درگیر این قوانین بوده و از همین جهت معمولاً قیمت ارزهای ارائه شده توسط این صرافی ها با درصد سود بالاتری عرضه می گردند.

و اما قوانین مالیاتی آمریکا در این خصوص چه می گویند؟

در ماه مارس۲۰۱۴ اداره مالیات امریکا (IRS) اعلام نمود که دارندگان ارزهای دیجیتال موظف به پرداخت مالیات هستند. در این بیانیه گفته شد: دارندگان این ارزها باید گزارش خرید و فروش ارزهای خود را به اداره مالیات ارایه داده و برای تمامی مبالغ دریافتی، چه به صورت نقدی یا حتی سود مالیات پرداخت کنند. ضمناً خرید کالا یا خدمات دریافتی که با ارزهای دیجیتال انجام میگردد نیز شامل مالیات می شوند. البته استثنایی نیز در این زمینه وجود دارد. مثلاً در ایالت متل وایومینگ ارزهای دیجیتال از مالیات معاف شدند و در آریزونا مردم می توانند مالیات خود را با ارزهای دیجیتال پرداخت کنند.

قوانین مالیاتی آمریکا گریبان گیر ماینر های نیز شده است. در این خصوص ارزش منصفانه هرگونه ارز دیجیتالی استخراج شده به تاریخ صدور رسید مالیات بر می گردد. لازم به ذکر است در ایالاتی که امکان خرید و نگهداری ارز دیجیتال ازطرف دولت ممنوعیت نداشته باشد، استخراج آن امکان پذیر است و مورد قانونی ندارد. ولی در برخی ایالات متل ایالت نیویورک استخراج ارزهای دیجیتال ممنوع می باشد.

در مجموع هنوز یک قانون صریح و واضح برای رمزارزها در آمریکا تدوین نشده و حتی یک نام یا تعریف مشخصی از ارزهای دیجیتال در قانون اساسی آن کشور وجود ندارد. به طوریکه ارزهای دیجیتال را معمولاً با نام هایی مثل «ارزهای مجازی» یا «توکن های دیجیتال» می شناسند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا