دانشنامه رمزارزها؛ رمزارز کاردانو

دانشنامه رمزارزها؛ رمزارز کاردانو چیست؟

کاردانو یک شبکه مبتنی بر بلاکچین است که ارز دیجیتالی آن «آدا» نام داشته و برای ثبت قرارداد های هوشمند، توکن ها و برنامه های غیرمتمرکز استفاده می شود. از آنجایی که توسعه دهندگان و سرمایه گذاران کاردانو قالباً ژاپنی بوده به این ارز اتریوم ژاپنی نیز گفته می شود. برای آشنایی بیشتر با رمزارز کاردانو، ادامه مقاله را با ما همراه شوید.

تاریخچه:

بنیانگذار اصلی کاردانو چارلز هاسکینسون بوده که یکی از اعضای اصلی سابق تیم اتریوم نیز می باشد. پروژه کاردانو در سال ۲۰۱۵ توسط این شخص به منظور یافتن راه حل هایی برای مشکلات شبکه های بیت کوین و اتریوم مورد بررسی و تحقیق قرار گرفت. دو سال پس از آغاز پروژه در تاریخ ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۷ (۶ مهر ۹۶) شبکه اصلی راه اندازی و کمی پس از آن رمزارز ADA به فهرست ارزهای صرافی بیترکس که بزرگترین صرافی آن زمان بود اضافه گشت.

به عقیده چارلز هاسکینسون بیت کوین نسل اول شبکه های بلاک چین و اتریوم نسل دوم آن بوده و ما به نسل سومی نیاز داریم تا مشکلات و نواقص دو نسل اول را پوشش دهد. کاردانو از این جهت نسل سوم بلاکچین نامیده می شود که امنیت آن با استفاده از معماری چند لایه تأمین شده و سرعت و کارمزد شبکه آن بسیار بهینه تر از بلاکچین های قدیمی مانند اتریوم می باشد.

مزایای کاردانو نسبت به سایر رمزارزها:

مورد دیگری که این پروژه را نسبت به سایرین متمایز می کند فلسفه علمی و تحقیقاتی پشت کاردانو است که باعث بهره وری بالاتر و امکانات بیشتری گشته است. در حال حاضر جدا از ده ها تیم توسعه دهنده که به طور مستقل روی این پروژه متن باز فعالیت می کنند، سه شرکت The Cardano Foundation ، IOHK و EMURGO منابع سرمایه زیادی را برای این پروژه اختصاص داده اند.

کادانو برخلاف بیت کوین، مانند رمزارزهای ترون و تزوس از سیستم اثبات سهام یا همان استیکینگ برای تأمین امنیت و ثبت تراکنش های خود استفاده می کند. نقطه تمایز دیگر شبکه کاردانو با سایر شبکه ها سیستم شیفت بندی پیشرفته استیکینگ این شبکه بوده، که امنیت و کارایی آن را به شکل چشمگیری ارتقا داده است.
کاردانو با مطرح کردن ایده های جدید و خلاقانه توانسته است در میان هزاران رمزارز دیگر به محبویت خوبی دست یابد و از نظر بسیاری از سرمایه‌گذاران فعال در بازار ارزهای دیجیتال دارای آینده درخشانی می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا