داستان ۲۲۰ میلیون بیت کوین بربادرفته

داستان 220 میلیون بیت کوین بربادرفته

علیرغم وجود راه های فراوان برای از دست دادن دویست و بیست میلیون دلار، این داستان نقل شده توسط نیویورک تایمز را می‌توان مفتضح ترین نوع از دست دادن پول دانست. به باد رفتن این حجم از سرمایه تنها به واسطه گم شدن کلید خصوصی کیف پول! با ما همراه باشید.

به گزارش ناتانیل پاپر (Nathaniel Popper) خبرنگار نیویورک تایمز، ۷,۰۰۲ واحد بیت کوین (به ارزش ۲۲۰ میلیون دلار) استفان توماس (Stefan Thomas) تنها به واسطه فراموشی رمز عبور کیف پول سخت افزاری IronKey و همچنین نداشتن بک‌آپ از کلید خصوصی خود از دسترس خارج شده است. گفته شده وی پس از تلاش برای یادآوری و ورود رمز اشتباه، تنها دو شانس دیگر داشته و در صورت خطا در این دو بار، با توجه به الگوریتم امنیتی این کیف پول تمام دارایی خود را برای همیشه از دست خواهد داد!

بیشتر بخوانید: چه خطراتی بیت کوین های مارا تهدید می کند

این نخستین بار نیست که چنین سناریوی خنده‌دار و وحشتناکی به وقوع می‌پیوندد، چراکه فقط در مورد رمزارز بیت کوین چیزی حدود ۲۰ درصد (به ارزش تقریبی ۱۴۰ میلیارد دلار) از ۱۸.۵ میلیون واحد موجود دچار چنین مشکلی شده و بنا به دلایلی مثل گم کردن کلید خصوصی و یا پاک شدن بک‌آپ نرم افزاری بر باد رفته و در آدرس های خارج از دسترس مدفون شده‌اند. مسئله ای که ناشی از ذات غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال و کابوسی برای فراموش کاران شناخته می‌شود.

البته پاپر در این گزارش از احتمال دسترسی مجدد به این وجوه با سپردن کیف پول به کرکرها (Cracker) در ازای دستمزدی قابل توجه یاد کرد، اما آنچه مسلم است برای انجام اینکار نیاز به زمان و هزینه زیاد بوده و در مقابل شانس پایینی برای بازگردانی این بیت کوین ها وجود خواهد داشت.

ترجمه اختصاصی مجله کوین گراف
منبع: نیویورک تایمز (www.nytimes.com)

⚠️ هشدار: فراموشی رمز عبور کیف پول سخت افزاری، کلید خصوصی و یا کلمات بازیابی (Recovery Phrase) می‌تواند به از دست رفتن کل دارایی شما منجر شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا