چه خطراتی بیت کوین های مارا تحدید می کند؟

چه خطراتی بیت کوین های ما را تحدید می کند

چه خطراتی بیت کوین های مارا تحدید می کند؟ همواره بزرگترین نگرانی دارندگان بیت‌کوین یا سایر رمزارزها، خطراتی‌ست که دارایی آنان را تهدید می کند. همچنین این روزها، پیام های زیادی نسبت به از دادن رمزارز به دلایلی متفاوت دریافت کرده ام. لذا لازم دانستیم نخست به سوال «چه خطراتی بیت‌کوین های ما را تهدید می کند؟» پاسخ دهیم. سپس به نحوه ایمن نگه داشتن آن ها خواهیم پرداخت.

خطر شماره یک گم کردن کیف پول

گم کردن بیت کوین

از نسخه دسکتاپ استفاده کنید یا موبایل، در هرحال خطر گم شدن آن وجود دارد. دلایلی مانند پاک شدن اطلاعات از هارددیسک کامپیوتر، سرقت گوشی موبایل یا خرابی گوشی می توانند باعث بروز چنین دردسری شوند. همانطور که می دانید در صورت چنین اتفاقاتی، بدون بک‌آپ هیچ راهی برای برگرداندن موجودی کیف پول وجود ندارد.

راه حل شماره ۱؛ بک‌آپ داشته باشید! همه کیف پول های معتبر، هنگام ساخت به شما عبارت ریکاوری (Recovery Phrase) ۱۲ یا ۲۴ کلمه ای می دهند. یک جای امن ذخیره کنید، تا در صورت عدم دسترسی به دستگاه حاوی دارایی خود، بتوانید آن را بازیابی کنید.

خطر شماره ۲؛ تحریم های آمریکا

تحریم های آمریکا

این مشکل زمانی گریبان گیر کاربران ایرانی می شود که رمزارز خود را در صرافی ها یا کیف پول های تحت کنترل کمپانی ها نگهداری می کنند. همانطور که می دانید، صرافی هایی مانند بایننس، علیرغم ارایه کیف پول و آدرس اختصاصی، خود نیز به آن ها دسترسی کامل دارند. به این معنا که در صورت شناسایی شما به عنوان کاربر ساکن ایران، حساب شما مسدود نموده و طبعاً دارایی‌تان به خطر می افتد.

راه حل شماره ۲؛ از ذخیره در صرافی ها اجتناب کنید! به جز در موارد محدود برای ترید و تبدیل، رمزارزهای خود را به چنین پلتفرم های منتقل نکنید. پس از انجام کار مجدداً به کیف پولی امن انتقال دهید و حتماً از ابزارهای امنی برای تغییر آی‌پی خود استفاده کنید.

خطر شماره ۳؛ هک شدن

هک شدن کیف پول

این روزها هکرها هم بیکار ننشسته اند. آنها منتظر می مانند تا از کوچکترین خطای کاربران را به نفع خود و به جهت سرقت اطلاعات استفاده کنند. از ابزارهایی که این سوداگران به کار می گیریند، می توان به روابط اجتماعی، بدافزارها و تله های اینترنتی اشاره کرد. چیزی که لازم تأکید است، خطای کاربر است. خطا نکنید، تا پولتان به باد نرود.

راه حل شماره ۳؛ برای ایمنی خود ارزش قائل شوید: کلید خصوصی خود را به کسی ندهید. آن را در در دستگاه حاوی کیف پول خود نگه ندارید. در دریافت و نصب برنامه ها و بازی ها، به خصوص مواردی افراد غریبه به شما پیشنهاد می کنند، بسیار حساس باشید. و مهم تر از همه، حتماً آنتی ویروس و فایروال مطمئن و اورجینال روی دستگاه خود نصب داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا