حس ششم مدیر یک بانک چینی، کلاه برداری رمزارزی را خنثی کرد.

حس ششم مدیر یک بانک چینی، کلاه برداری رمزارزی را خنثی کرد.

ترجمه اختصاصی کوین‌گراف به نقل از کریپتونیوز، بانک تجاری کره جنوبی (Nonghyup Bank -NH) ادعا کرد که واکنش سریع یکی از کارکنان این شرکت به جلوگیری از یک کلاه‌برداری رمزارزی بزرگ کمک کرده است.

طبق خبرگرازی News1، اوه جی جونگ (Oh Ji-jung) چهل ساله، مدیر یک شعبه NH در استان نیمه‌ گرمسیری ججو، نسبت به تراکنشی که یکی از مشتریانش درخواست کرده بود «احساس عجیبی» داشت و تصمیم گرفت که وارد عمل شود.

مشتری، یک زن ناشناس، حدود ۷۰۰۰ دلار به یک شرکت مرتبط با رمزارز (آن هم بدون نام) برای خرید رمزارز ارسال کرده بود، اما نه پاسخی از فروشنده‌ای دریافت کرد و نه هیچ توکنی.

این مدیر باهوش بلافاصله وارد عمل شد و با شرکت تماس گرفت و ادعا کرد که این تراکنش مشکوک به کلاه‌برداری است. وی با شرکت مورد نظر صحبت کرد و «اشاره» کرد که احتمالاً موضوع را با پلیس در میان می‌گذارد. شرکت که ظاهراً از این تماس تلفنی ترسیده بود، بلافاصله مبلغ ۷۰۰۰ دلار را به مشتری برگشت داد.

بعداً مشخص شد که افسران پلیس در منطقه دیگری از کشور در حال تحقیق بر این شرکت به اتهام ارتکاب کلاه‌برداری با جمع‌آوری پرداخت‌های فیات از «تعدادی از سرمایه‌گذاران» هستند.

اوه جی جونگ در مورد خطر سرمایه‌گذاری در دنیای مدرن به خبرنگاران هشدار ارزشمندی داد:

«اخیراً، موارد بیشتری از انتقال پول به حساب‌های بانکی تحت نام‌های مختلف مشاهده شده است. شرکت‌ها در حال جمع‌آوری نقدینگی از تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران هستند و به آنها قول بازگشت سریع، زیاد و آسان پول می‌دهند.»

گفتنی است، NH یکی از سه بانک داخلی کره‌جنوبی است که در حال حاضر خدمات بانکی معتبر با شماره تأمین اجتماعی، به صرافی‌های رمزارزی ارائه می‌دهد. این شرکت همچنین برخی از حوزه‌های تجاری مرتبط با رمزارزها، از جمله سرویس نگهداری رمزارز (Custody) را مورد بررسی قرار داده است.

منبع: Cryptonews.com

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا