تعیین هدف ۱۰۰ هزار دلاری آپشن تریدرها برای بیت کوین، تا پایان سال ۲۰۲۱

تعیین هدف 100 هزار دلاری آپشن تریدرها برای بیت کوین، تا پایان سال 2021.

مترجمه اختصاصی کوین گراف از کوین تلگراف، سرمایه گذاران بیت کوین مشهور به گاوی بودن اند، و حتی با اصلاحات فعلی پنجاه درصدی نیز اکثر تحلیلگران به صعودی بودن بازار خوشبین اند. یکی از دلایل اعتقاد به رشد بی نهایت و خوشبینی بی پایان سرمایه گذاران می تواند روند کاهشی توزیع بیت کوین و حد ۲۱ میلیون سکه ای آن است.

با این حال، حتی دقیقترین مدلها، از جمله مدل انباشت S2F از تحلیلگر پلن بی، نمیتوانند بازارهای خرسی، یا پامپهای ناشی از FOMO (ترس از دست دادن) را پیش بینی کنند. معمولاً تریدرها این مفاهیم را به اشتباه ارزشمند می خوانند و به سادگی اشتباه می کنند.

برخلاف تصور کاربران خوشبین، بیت کوین در خلاء وحود ندارد و روند قیمت آن شدیداً تحت تاثیر دیگر عوامل مانند میزان گردش مالی دلار، یورو، ین و علاقه مردم به سرمایه گذاری در املاک و مستغلات، سهام و کالا قرار می گیرد. حتی رشد اقتصاد جهانی و تورم نیز بر ریسک پذیری افراد، شرکتها و صندوقهای سرمایه گذاری تاثیر می گذارد.

عوامل موثر فعلی در روند قیمت بیت کوین:

صرف نظر از آنچه مدلهای ارزیابی پیشبینی می کنند، قیمت لحظه ای بازار در دست کاربران فعال آن است. برخلاف انتظار کاربران، آمارهای سایت CryptoQuant نشان می دهد که در حال حاضر تنهای ۲٫۵ میلیون بیت کوین در بازار معامله می شود. در مقایسه با رقم ۱۰٫۷ میلیون موجود در بازار معاملات که به گزارش HODL Wave در ۱۲ ماه گذشته تغییر نکرده، می توان گفت که سرمایه گذاران بلند مدت نقشی در قیمت کنونی بازار ندارند.

حالا که تفاوت بین “قیمت ذهنی” و “قیمت تاریخی و عینی” آشکارتر شد، آسانتر می فهمیم که چرا بعضی از سرمایه گذاران برای بیت کوین رقم ۱۰۰ هزار دلاری یا بیشتر تا پایان سال ۲۰۲۱ پیشبینی کرده اند. با این وجود، برای اینکه بفهمم چه عواملی بیشتر بر قیمتها موثرند، باید به آنالیز سفارشهای خرید موجود در بازار آپشن بپردازیم.

با این که معاملات آپشن بازار بر تعاملات محافظه کارانه آن غالب است، اما این نکته تقریباً برای همه شیوه های سرمایه گذاری با تاریخ انقضای بلند مدت صدق می کند. با حال این، یک معامله آپشن با رقم ۵۰،۰۰۰ دلاری باید تاثیری بیشتر از یک معامله آپشن ۲۰۰،۰۰۰ دلاری  بر بازار داشته باشد، زیرا که تفاوت این دو قیمت بسیار محسوس است.

تا لحظه نگارش این مقاله، هزینه گذاشتن معامله آپشن در قیمت ۵۰،۰۰۰ دلار برای بیت کوین ۴،۳۵۰ دلار است، در حالی که برای معامله آپشن در قیمت ۲۰۰،۰۰۰ دلار، باید ۴۱۵ دلار هزینه کرد که تقریبا ده برابر کمتر است.

پس بطور خلاصه، تصور اینکه سرمایه گذاران فقط معاملات آپشن بولیش خریداری می کنند، معمولاً غلط و ساده لوحانه است. هرچند که استراتژیهای آپشنی که شامل فروش این آپشنهاست معمولاً بولیش خواهد بود.

با توجه به بازارهای آپشن، هنوز تا تحقق رقم ۱۰۰،۰۰۰ دلار زمان باقی است:

بنا بر مدل بلک اند اسکال،امکان ریاضی برای تحقق قیمت فعلی ۱،۱۸۵ دلار برای معامله آپشن ۱۰۰،۰۰۰ دلاری، ۱۳ درصد است. لازم به ذکر است که این رقم شامل قیمتهای گذشته بیت کوین می شود.

با این وجود شواهد نشان می دهد که تریدرهای حرفه ای هنوز به معامله آپشن ۱۰۰،۰۰۰ دلاری برای پایان سال امیدوار هستند. این رقم اکنون دور از ذهن است، اما نوسانات بیت کوین جای برای خیال پردازی می گذارد، مخصوصاً که هنوز در نیمه اول سال قرار داریم.

منبع: Cointelegraph.com

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا