تریدرها روزانه دوهزار بیت‌کوین از صرافی‌های متمرکز خارج می‌کنند.

ترجمه اختصاصی کوین‌گراف به نقل از کوین‌تلگراف، میزان بیت‌کوین‌های نگهداری شده در صرافی‌های متمرکز از اواخر ماه می به طور مداوم در حال کاهش بوده است، به طوری که روزانه حدود دوهزار بیت‌کوین (به ارزش تقریبی شصت ‌و شش میلیون دلار با قیمت‌های فعلی) در حال خروج از صرافی‌ها است.
گزارش Week On-Chain پلتفرم تحلیلی گلسنود Glassnode در تاریخ ۱۲ ژوئن مدعی شد که ذخایر بیت‌کوین در صرافی‌های متمرکز به سطوح ماه آپریل رسیده است، ماهی که قیمت بیت‌کوین با یک رشد انفجاری به رکورد ۶۵۰۰۰ دلار رسید. محققان متذکر شدند که خروج بی‌وقفه بیت‌کوین از صرافی‌ها یکی از مشخصه‌های اصلی این رالی گاوی بوده است. گلسنود نتیجه‌گیری کرد که اکثر این بیت‌کوین‌ها به صندوق تراست شرکت گری‌اسکیل (GBTC) ارسال و یا توسط مؤسسات انباشت شده و «یک جریان خروجی مداوم از صرافی‌ها» ایجاد کرده است.


با این حال، با افت قیمت بیت‌کوین در ماه می این روند معکوس شد و بیت‌کوین‌ها به صرافی‌ها منتقل شدند. اکنون، با افزایش جریان خروجی، حجم خالص نقل و انتقالات دوباره به قلمرو منفی برگشته است.

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع تتر

«بر مبنای یک میانگین متحرک ۱۴ روزه، به خصوص دو هفته گذشته شاهد جریان خروجی بیشتری از صرافی‌ها بوده که نرخ آن دو هزار بیت‌کوین در روز بوده است.»
این گزارش همچنین خاطرنشان کرد که نسبت کارمزد تراکنش‌های واریزی (Deposit) در صرافی‌ها پس از افزایش موقت به پیک ۱۷ درصد در ماه می، در هفته گذشته به ۱۴ درصد کاهش یافته است.

کارمزد تراکنش‌های برداشت در ماه جاری شاهد یک رشد قابل توجه از ۳٫۷٪ تا ۵٫۴٪ بوده که این نشان‌دهنده ترجیح انباشت به فروش است.
گفتنی است که کاهش ذخایر بیت‌کوین با افزایش جریان ورود سرمایه به پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز (دیفای) طی دو هفته گذشته هم‌زمان شده است.
طبق وبسایت DeFiLlama، سرمایه کل قفل‌شده در دیفای از ۲۶ ژوئن تاکنون ۲۱ درصد افزایش یافته و از ۹۲ میلیارد دلار به ۱۱۱ میلیارد دلار رسیده است.

منبع: Cointelegraph.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا