با هیدن آدامز بنیانگذار UNISWAP، بیشتر آشنا شوید.

با هیدن آدامز بنیانگذار UNISWAP بیشتر آشنا شوید.

ترجمه اختصاصی کوین‌گراف به نقل از کوین‌تگراف، ورود هیدن آدامز به دنیای رمزارزها وقتی شروع شد که تصمیم گرفت زبان سالیدیتی که تامین کننده شبکه اتریوم است را فراگیرد.  او بعد از اخراج از زیمنس، یکی از غولهای عرصه فناوری، تصمیم به این کار گرفت. حالا آدامز معتقد است که این حادثه «بهترین اتفاق زندگی‌اش بود».

پس از آن، هیدن دانش خود را در «توسعه بازارهای اتوماتیک و مبادلات غیر متمرکز» تکمیل کرد، که تلاشهای او به راه‌اندازی Uniswap در سال ۲۰۱۸ ختم شد. نسخه دوم DEX نیز در می ۲۰۲۰ ارائه شد و به سرعت سرمایه ثابت اپلیکیشنهای غیرمتمرکز به سقف خود رسید که این رشد تا حدود زیادی تحت‌تاثیر کاهش نقدینگی خود در رقابت با SushiSwap قرار گرفت. اما یونی‌سوآپ حتی بعد از SushiSwap نیز با قدرت به رشد خود ادامه داده است.

فعالیتهای هیدن آدامز در سال ۲۰۲۰:

یونی‌سوآپ سریعاً به عنوان یکی از داغترین پروژه‌های رمزارزها در سال ۲۰۲۰ شناخته شد. برخلاف موانع کوچک در مسیر خود و تصمیم جامعه برای بستن پروژه‌های مبنی بر بستر اتر، همچنان در پروژه Defi پیشگام بوده و در حجم مبادلات یکی از بزرگتری صرافیهای غیرمتمرکز محسوب می‌شود.

در نتیجه زحمات هیدن آدامز در ماه نوامبر ۲۰۲۰، حجم مبادلات ثابت آن به رقم بالای ۳ میلیارد دلار رسید که حتی در حجم معاملات روزانه توانست لحظه‌ای از Coinbase Pro پیشی گیرد. همچنین یونی‌سوآپ حجم قابل توجهی Airdrop ارائه داد که شامل ۱۵۰ میلیون توکن UNI به کاربران و ارائه‌دهندگان نقدینگی بود.

بزرگترین مانع برای یونی‌سوآپ هنگامی رخ داد که یک کپی‌کار کد به نام SushiSwap حجم نقدینگی یونی‌سوآپ را کم کرد. اکنون هدف سوشی‌سوآپ پیشی‌گرفتن از رقیب اصلی اسب شاخدار سفید و صورتی است.

سال ۲۰۲۱ برای هیدن آدامز:

بعد از مشاهده نسخه سوم DEX، فعالیتهای این پلتفرم به سه بخش اصلی تقسیم شده‌است: حاکمیت، مقیاس‌گذاری و بهبود سیستم درآمدزایی خودکار. نیت هیدمن، مدیر ارتقاء در Bancor، به کوین‌تلگراف گفت: ” امیدواریم که هیدن، یونی‌سوآپ و همه‌ی اکوسیستم AMM در تلاش برای کاهش ضررهای ناگهانی، کاهش ریسک تامین نقدینگی در AMM و شفافیت بیشتر فضا برای کاربران به Bancor ملحق شوند.”

در نوامبر ۲۰۲۰، Carlsbad Sunsine مدیر عامل شرکت LID، به کوین‌تلگراف گفت: “فعالیتهای یونی‌سوآپ تا مدت طولانی ادامه خواهد یافت، در آینده ممکن است که منافع جمعی شرکت بهتر شود، اما به این زودی پایان نخواهد یافت.”

اکنون برآورده‌کردن این انتظارات بالا از یونی‌سوآپ و رسیدن به موفقیتی بیش از سال گذشته، بر دوش هیدن است. آیا یونی‌سوآپ خواهد توانست که خود را در صدر جدول نگاه دارد و از رقیبانی مانند Curve و سوشی‌سوآپ پیشی گیرد؟ تاکنون که سال ۲۰۲۱ برای این DEX، سال موفقی بوده است.

 

منبع: Cointelegraph.com

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا