اختصاص بودجه برای رمزارزها توسط دولت بایدن در ۲۰۲۲

اختصاصی کوین‌گراف به نقل از کوین‌دسک، طبق اسنادی که روز جمعه منتشر شد، بودجه پیشنهادی سال ۲۰۲۲ رئیس جمهور جو بایدن شامل چندین الزام جدید برای گزارش دارایی‌های رمزارزی است.

قابل به ذکر است که، بودجه‌ای که روز جمعه منتشر شد و اولین طرح بودجه دولت بایدن نیز به شمار می‌رود، شامل دو طرح پیشنهادی است که الزامات جدیدی را در مورد نوع اطلاعاتی که مؤسسات مالی باید به نهاد خدمات درآمد داخلی (IRS) یا سایر زیرمجموعه‌های خزانه‌داری گزارش دهند، به وزارت خزانه‌داری ارائه می‌دهد.

اولین طرح که در خود بودجه کاخ سفید بدان اشاره شده است، «افزایش گزارش دارایی‌های رمزارزی توسط کارگزاری‌ها» است. دستورالعمل منتشرشده توسط وزارت خزانه‌داری اطلاعات بیشتری را در این خصوص ارائه کرده و مدعی است که این طرح پیشنهادی با مقدور ساختن کارگزارها در به اشتراک‌گذاری اطلاعات خود با حوزه‌های قضایی مختلفی که با ایالات‌متحده همکاری دارند، «گستره و دامنه اطلاعات گزارش‌شده توسط کارگزاری‌ها را افزایش می‌دهد».

در این سند آمده است:
«این طرح جدید کارگزاری‌ها، ازجمله نهادهایی مانند صرافی‌هایی رمزارزی امریکا و ارائه‌دهندگان کیف پول‌های هاست را ملزم می‌کند که هنگام گزارش دارایی‌های رمزارزی نگهداری شده توسط اشخاص مجهول در کارگزاری‌ها، اطلاعات مربوط به آن‌ها و مالکان خارجی واقعی آنها را گزارش دهند.»

درآمد ناخالص، فروش‌ها و «مالکان خارجی واقعی رمزارزها» در نهادهای مجهول در این گزارشات درج خواهد شد.

طبق این سند، این طرح پیشنهادی برای گزارش‌های ثبت‌ شده پس از ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ اعمال خواهد شد.

گفتنی است که، وزارت خزانه‌داری در توضیح این طرح این‌طور بیان نمود: «فرار مالیاتی با استفاده از دارایی‌های رمزارزی یک مشکل به سرعت در حال رشد است. از آنجا که این صنعت کاملاً دیجیتالی است، مالیات‌دهندگان می‌توانند بدون اینکه از امریکا خارج شوند، با صرافی‌های رمزارزی خارج از کشور و ارائه‌دهندگان کیف پول مبادله کنند.»

گزارش اطلاعات:
بر اساس سند خزانه‌داری، بودجه سال ۲۰۲۲ شامل چندین الزام دیگر برای گزارش تراکنش‌های رمزارزی است. طرح دوم یک ساختار «گزارش جامع اطلاعات مالی» با هدف انطباق مقرراتی را معرفی کرده و مؤسسات مالی را ملزم می‌کند که داده‌های مربوط به حساب‌های کاربری را با تفکیک انواع مختلف نقل و انتقالاتِ بالای ۶۰۰ دلار گزارش دهند.

طبق این سند، این طرح شامل صرافی‌های رمزارزی و متولیان حضانت رمزارز است.

در این طرح پیشنهاد آمده است: «الزامات گزارش دهی در این موارد اعمال خواهد شد: ۱-مالیات‌دهندگانی که دارایی رمزارزی را از یک کارگزاری خریداری کرده و سپس آن‌ را به یک کارگزاری دیگر منتقل می‌کنند و ۲-کسب‌وکارهایی که تراکنش‌های رمزارزی با ارزش بازار عادلانه بیش از ۱۰،۰۰۰ دلار دریافت می‌کنند».

نکته قابل توجه اینکه، این بودجه تقریباً یک هفته پس از دستور وزارت خزانه‌داری آمریکا به مؤسسات مالی و سایر کسب‌وکارها برای گزارش تراکنش‌های رمزارزی بالای ۱۰ هزار دلار به اداره امور مالی، منتشر می‌شود. این طرح مشابه طرح پیشنهادی شبکه اجرای جرائم مالی (FCEN) نیز هست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا