متهم کردن ۵ شخص به دلیل تبلیغ طرح پانزی بیت کانکت توسط SEC

ترجمه اختصاصی کوین‌گراف به نقل از کوین‌تلگراف، کمیسیون بورس و اوراق بهادار پس از سه سال اعلام کرد که پنج فرد در رابطه با تبلیغ طرح پانزی بیتکانکت(Bitconnect)، با مجازات روبرو خواهند شد.

در بیانیه SEC آمده است: «این تبلیغ‌کننده‌ها اوراق بهادار مذکور را بدون ثبت در کمیسیون و بدون ثبت نام در SEC به عنوان کارگزار-فروشنده، عرضه کرده و فروخته‌اند.»

گفته می‌شود که این تبلیغ‌کنندگان شامل تروان براون (Trevon Brown)، کریگ گرانت (Craig Grant)، رایان ماسن (Ryan Maasen) و مایکل نابل (Michael Noble) «مزیت‌های سرمایه‌گذاری در برنامه وام‌دهی بیت‌کانکت را با ساخت ویدیوهای تبلیغاتی و انتشار آنها در یوتیوب (برخی اوقات چند بار در روز) به سرمایه‌گذاران تبلیغ کرده‌اند.» این اینفلوئنسرها در ازای تلاش‌های تبلیغاتی خود کمیسیون دریافت می‌کردند.

باید اشاره کرد که، SEC همچنین از جوشوا جپسن(Joshua Jeppesen)به عنوان «رابط بین بیت‌کانکت و تبلیغ‌کنندگان» نام برد.

نکته قابل توجه اینکه، تروان براون (معروف به Trevon James) اندکی پس از آزادی توئیتی را منتشر کرد و ضمن رد نکردن اتهامات وارده، گفت که جامعه بیت‌کانکت «از او دفاع خواهند کرد».

گفتنی است، لارا شالوف مهربان (Lara Shalov Mehraban)، دستیار مدیر دفتر منطقه‌ای SEC در نیویورک در این بیانیه گفت: «ما به دنبال پاسخگو کردن افرادی که با تبلیغ دارایی‌های دیجیتال و سوءاستفاده از مردم سود غیرقانونی دریافت می‌کنند، خواهیم بود.»

قابل به ذکر است، این شرکت که در سال ۲۰۱۸ ورشکست شد، از نظر بسیاری از تحلیلگران و ناظران، ازجمله ویتالیک بوترین، بنیان‌گذار اتریوم، به طور گسترده‌ای به یک طرح پانزی متهم شد. سال گذشته، یک مرد استرالیایی به دلیل مشارکت در کلاه‌برداری این شرکت متهم شد. بسیاری از افراد به دلیل یک سخنرانی افسانه‌ای از کارلوس ماتوس Carlos) Matos)، با این پروژه آشنا شدند.

همچنین چندین وکیل حوزه رمزارز در توییتر در مورد پیامدهای بلند مدت این پرونده گمانه زنی کرده‌اند. گابریل شاپیرو( Gabriel Shapiro) خاطرنشان کرد که اگرچه S.E.C یک کلاه‌برداری شناخته شده را هدف قرار داده است، اما این می تواند در نهایت به نقشه راهی برای اقدام علیه سایر DAO ها تبدیل شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا