نظرسنجی جدید محققان: رمرارزها, طلای دنیای مدرن!

ترجمه اختصاصی کوین‌گراف به نقل از کریپتونیوز ، بر اساس یک نظرسنجی جدید، مردم در اقتصادهای به اصطلاح در حال توسعه با رمزارزهای غیرمتمرکز از قبیل بیت‌کوین بیشتر آشنا هستند و احتمال استفاده از رمزارزها توسط افراد با تحصیلات بالاتر بیشتر است.

«امروز پول به سرعت در حال تکامل است. تا همین دو سه سال پیش، حمایت تجاری یا مردمی از ایده ارز دیجیتال بسیار پایین بود، اما در طی یک سال گذشته شاهد بودیم که دولت‌های متعددی از برنامه‌های جدید خود برای ایجاد نسخه‌های دیجیتالی ارزهای ملی خود خبر دادند. جیسون وینکویناس(Jason Wincuinas)، سردبیر Economist Intelligence Unit (EIU) که ​​ مطالعه فوق را به ثمر رساند، در اطلاعیه‌ای اظهار داشت: «این مانند یک مسابقه فضایی جدید است».

وی همچنین افزود که تمایل به رمزارزها در سمت شرکت‌ها «در حال حاضر بسیار بالاتر از حد انتظار به نظر می‌رسد».

قابل به ذکر است که، EIU، بخش تحقیق و تجزیه ‌و تحلیل شرکت رسانه‌ای The Economist Group، این نظرسنجی را از ۳،۰۵۳ مصرف‌کننده ۲۰۰ سرمایه‌گذار سازمانی و مدیران شرکت‌هایی از آسیا، اروپا و آمریکای شمالی به انجام رساند. این نظرسنجی با مشارکت Crypto.com (دفتر مرکزی هنگ‌کنگ) انجام شده است.

یافته‌های این مطالعه بدین شرح است:

از امتیاز ۱ (کاملا غیر قابل اعتماد) تا ۵ (کاملاً قابل اعتماد)، فقط ۹ درصد از پاسخ‌دهندگان عدد ۵ را به رمزارزها اختصاص دادند، در حالی که ۱۱ درصد اظهار کردند که نمی‌دانند. آنها بیشتر به پول نقد و ارز دیجیتال صادرشده توسط دولت اعتماد دارند.

نکته قابل توجه اینکه، اگرچه ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC)، مانند یوان دیجیتال چین، شاهد پوشش رسانه‌ای فزاینده‌ای بودند، اما طبق این گزارش، CBDC ناشناخته‌ترین نوع ارز دیجیتال بود.د همچنین، در بحث آگاهی از ارزهای دیجیتال و پذیرش آن‌ها، همه‌گیری ویروس کرونا تأثیر عمده‌ای بر مصرف‌کنندگان و حتی مدیران شرکت‌ها و سازمان‌ها داشته است.

گفتنی است، حدود نیمی از مصرف‌کنندگان پاسخ‌دهنده موافق بودند که همه‌گیری موارد استفاده از رمزارزها را افزایش داده است، در حالی که ۷۶٪ از مدیران مؤسسات و شرکت‌ها گفتند که همه‌گیری تقاضا برای ارزهای دیجیتال و همچنین پذیرش آنها را تسریع کرده است.

همچنین پاسخ‌های مدیران در این نظرسنجی نشان داد که به نظر می‌رسد آن‌ها از ارزهای دیجیتال بیشتر به عنوان ذخیره ارزش استفاده می‌کنند تا یک پوشش در برابر تورم؛ و در حالی که اکثر پاسخ‌دهندگان اظهار داشتند که یک ارز دیجیتال باید در درجه اول برای اهداف مبادله‌ای مانند تسویه‌حساب مورد استفاده قرار گیرند، اما به نظر می‌رسد اکنون رایج‌ترین کاربرد تجاری آن‌ها افزایش سرمایه و متنوع سازی دارایی‌ها باشد.

بر اساس این گزارش، یک یافته کلیدی «حمایت شرکت‌ها و سازمان‌ها از نقش ارز دیجیتال مشابه نقش طلا در سبد سرمایه‌گذاری» است.

آن‌ها افزودند: «رمزارزها به عنوان یک طلای دیجیتال فرضی، می‌توانند الگوهای مشابهی از نظر عرضه محدود، معتبر بودن، تقسیم‌پذیری و ارائه سطحی از تنوع در تخصیص دارایی و ذخیره ارزش داشته باشند.»

در همین حال، در این مطالعه بیش از ۸۱ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که محتمل است کشورشان به یک جامعه بدون پول تبدیل شود، در حالی که این رقم در سال گذشته ۷۲ درصد بود. همچنین درصد پاسخ‌دهندگانی که اظهار داشتند که کشورشان هرگز به کشوری بدون پول نقد تبدیل نخواهد شد از ۲۸ درصد به ۱۹ درصد کاهش یافته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا