اجازه فعالیت استخراج سبز در نیویورک!

ترجمه اختصاصی کوین‌گراف به نقل از کوین‌تلگراف، سناتورهای نیویورک طرح پیشنهادی برای ممنوعیت استخراج رمزارز برای مدت سه سال را اصلاح کرده و اکنون تنها در تلاش‌اند تا از فعالیت شرکت‌های ماینینگِ با منابع سوخت کربن جلوگیری کنند. این ممنوعیت استخراج رمزارز که شامل یک توقف سه‌ساله اجباری در تمام تأسیسات ماینینگ در نیویورک است، اکنون کمی تعدیل شده و به پروژه‌های سبز اجازه فعالیت می‌دهد.

قابل به ذکر است که این لایحه در تاریخ ۸ ژوئن در مجلس سنا تصویب شد و اکنون به مجمع ایالتی ارجاع شده است. اگر این لایحه در مجمع تصویب شود، به فرماندار اندرو کوومو (Andrew Cuomo) تحویل داده خواهد شد تا قانون پیشنهادی را تصویب و یا وتو کند.

باید اشاره کرد که لایحه اولیه ۶۴۸۶A مجلس سنا در نیویورک تلاش داشت تا استخراج رمزارزها را به مدت سه سال متوقف کند تا بر روی پیامدهای زیست‌محیطی عملیات استخراج در این منطقه سه ایالتی بررسی انجام شود. با این حال، این لایحه در مجلس سنا اصلاح شد و لایحه تجدیدنظر شده ۶۴۸۶B اکنون فقط بر روی شرکت‌هایی متمرکز است که از منابع سوختی بر پایه کربن برای تأمین برق عملیات ماینینگ اثبات کار استفاده می‌کنند.

گفتنی است، با این لایحه که مانع گسترش هرگونه عملیات استخراج با استفاده از سوخت کربن شده و راه‌اندازی هرگونه تأسیسات استخراج جدید با استفاده از منابع انرژی تجدید ناپذیر را ممنوع کرده است، دیگر محدوده زمانی خاصی در خصوص ممنوعیت استخراج رمزارز وجود ندارد. همچنین در لایحه اصلاحی گزارش‌دهی میزان خروجی انرژی، ردپای کربن و نوع سوختی که توسط همه ماینرها استفاده می‌شود، ضروری است.

فرماندار کوومو در تاریخ ۷ ژوئن اظهار داشت که او در این طرح ممنوعیت پیشنهادی تجربه کافی ندارد، با این حال، وی از نگرانی‌های زیست‌محیطی پیرامون صنعت استخراج رمزارز آگاه است:

«نگرانی‌های جدی وجود دارد. در این شکی نیست که نگرانی‌های جدی وجود دارد. و من قانون‌گذاری را در نظر خواهم داشت.»
به نظر می‌رسد رسیدگی قانون‌گذاران نیویورک به بحث استخراج رمزارز با اهداف انرژی پایدار آن‌ها مرتبط است؛ این لایحه به «قانون مدیریت تغییرات اقلیمی و محافظت از جامعه» اشاره دارد.

گفتنی است، هدف قانون محافظت (The Protection Act) کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای تا ۸۵٪ تا سال ۲۰۵۰ و انتشار کربن صفر در تمام بخش‌های اقتصاد در این بازه زمانی است.

همچنین یک مسئله حل‌نشده در مورد برخی از ساکنان نیویورک، توسعه مجاز کارخانه بیت‌کوین گازسوز در گرینیج در دریاچه سنکا است، که قصد دارد تا سال ۲۰۲۲ ۸۵ مگاوات برق به استخراج بیت‌کوین اختصاص دهد. تبدیل سوخت این شرکت از زغال‌سنگ به گاز طبیعی، همراه با تحول اخیر آن در خنثی‌سازی کربن، از مخالفت گروه زیست‌محیطی Seneca Lake Guardian نکاسته است.

قابل توجه است، این گروه در تاریخ ۵ ژوئن خاطرنشان کرد که گرینیج صرفاً از کارخانه‌ای با سوخت زغال‌سنگ به «نیروگاه گاز فراکینگ سوز» تبدیل شده است؛ آن‌ها از عدم انتشار بیانیه توسط وزارت حفاظت از محیط‌زیست (DEC) اظهار نارضایتی کردند:

«اکنون گرینیج صرفاً برای به دست آوردن پول جعلی در بحبوحه تغییرات اقلیمی، بدون هیچ نظارت و مقرراتی، سوخت‌های فسیلی را می‌سوزاند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا